CONSILIUL  JUDEŢEAN  TELEORMAN

P R E Ş E D I N T E

 

 

RAPORT

 

privind: modul de îndeplinire a atribuţiilor proprii şi a hotărârilor Consiliului judeţean pe anul 2009

 

         În conformitate cu prevederile art. 104 alin. (3)  lit. „b” din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale în exercitarea atribuţiilor ce-mi revin în relaţia cu consiliul judeţean vă prezint raportul privind modul de îndeplinire a atribuţiilor proprii şi a hotărârilor Consiliului judeţean pe anul 2009.

         În calitate de preşedinte al consiliului judeţean, cunoscut fiind faptul că reprezint judeţul în relaţiile cu celelalte autorităţi publice şi juridice române şi străine, precum şi în justiţie, am pus pe prim plan atât coordonarea directă, cât şi participarea activă a tuturor celor implicaţi în administraţia publică judeţeană, la programele şi strategiile aprobate prin hotărâri de autoritatea publică judeţeană.

         Raportul oferă informaţii concrete despre activitatea consiliului judeţean şi a serviciilor publice de sub autoritatea acestuia.

         Am acordat atenţie deosebită stabilirii necesităţii, oportunităţii, legalităţii, analizei economice şi tehnice, surselor de finanţare, beneficiul pentru comunitate al actelor administrative emise de către funcţionarii publici din aparatul de specialitate, cât şi cei din subordinea autorităţii publice judeţene.

         M-am implicat direct în elaborarea, fundamentarea şi luarea deciziilor, conlucrând şi consultându-mă cu compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al consiliului judeţean.

         Cu privire la rolul consiliului judeţean, în conformitate cu prevederile Constituţiei României şi ale Legii administraţiei publice locale, pentru coordonarea activităţii consiliilor comunale, orăşeneşti şi municipale am pus un accent deosebit pentru realizarea serviciilor publice de interes judeţean.

         Colaborarea cu primarii unităţilor administrativ-teritoriale a avut drept rezultat promovarea şi realizarea unor proiecte de infrastructură, precum şi din domeniul social-cultural de interes public de o valoare şi o importanţă deosebită pentru comunitatea locală.

         Raportul cuprinde în sinteză activităţile pe care le-am desfăşurat în anul 2009 grupate pe structura aparatului de specialitate şi a serviciilor publice din subordine.

         Astfel, prin activităţile desfăşurate în anul 2009 de aparatul de specialitate al Direcţiei Administraţie Publică Locală s-a asigurat în condiţii bune, asistenţă tehnică şi sprijin în domeniul administraţiei publice instituţiilor şi serviciilor publice din subordine, precum şi consiliilor locale sau primarilor, la cererea expresă a acestora.

         Compartimentul administraţie publică locală a sprijinit şi îndrumat primăriile din judeţ în activitatea de elaborare şi aprobare a Regulamentului de organizare şi funcţionare a consiliilor locale ca urmare a prevederilor Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi a Legii nr. 393/2004 privind statutul aleşilor locali, de eliberare a certificatelor de producător şi de elaborare a Nomenclatorului actelor ce se constituie în dosare pentru documentele create şi gestionate de autoritorităţile administraţiei publice locale.

         În baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1334/2004 şi a Hotărârii Guvernului nr. 348/2004, au fost organizate activităţi în pieţele, târgurile şi oboarele din judeţ privind comercializarea produselor agroalimentare pe baza certificatelor de producător.

         Prin Compartimentul Cancelarie s-au realizat activităţi privind organizarea şi desfăşurarea şedinţelor de consiliu judeţean şi comisii de specialitate, s-au înregistrat şi comunicat hotărârile adoptate de autoritatea administraţiei publice judeţene, dispoziţiile emise de subsemnatul, precum şi editarea a patru numere ale Monitorului Oficial al Judeţului.

         În Monitorul Oficial al Judeţului, s-au publicat hotărârile consiliului judeţean pentru uzul autorităţilor publice locale, dispoziţii ale preşedintelui, programe de activităţi, strategii de dezvoltare, informaţii de interes public şi informaţii privind legislaţia apărută în domeniul administraţiei publice locale.

         Convocarea consiliului judeţean pentru cele 17 şedinţe de consiliu s-a făcut întotdeauna în scris, prin intermediul secretarului judeţului, cu respectarea prevederilor art. 94 alin. (3) şi (4) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar proiectul ordinii de zi a fost adus la cunoştinţa locuitorilor judeţului prin mass-media locală, publicat şi pe site-ul consiliului judeţean sau afişat la sediul instituţiei.

         Întrucât au apărut probleme importante şi urgente pentru judeţ, a căror rezolvare nu a putut fi amânată până la următoarea şedinţă ordinară, a fost necesară convocarea consiliului judeţean în două şedinţe extraordinare şi trei şedinţe „de îndată”.

         În anul 2009, ca urmare a problemelor analizate şi dezbătute în cadrul şedinţelor, consiliul judeţean a adoptat un număr de 145 hotărâri, care sunt publicate pe site-ul consiliului judeţean, ce privesc:

         - adoptarea şi rectificarea bugetului propriu, a bugetelor de venituri şi cheltuieli, a numărului de personal şi a fondului salariilor de baza ale instituţiilor şi serviciilor publice din subordine, repartizarea pe unităţi administrativ teritoriale a cotei de 20% din sume defalcate din TVA şi a cotei de 22% din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale, precum şi a celor reţinute ca urmare a diminuării cu gradul de necolectare pentru susţinerea programului de dezvoltare locală şi pentru programul de infrastructură care necesită cofinanţare locală pe anul 2009, repartizarea sumelor defalcate din T.V.A. alocate judeţului Teleorman, prin Legea bugetului de stat pe anul 2009 pentru finanţarea cheltuielilor privind drumurile judeţene, aprobarea contului de încheiere a exerciţiului bugetului propriu al judeţului pe anul 2008.

         - programul activităţilor, manifestărilor, competiţiilor şi acţiunilor cultural–sportive şi de tineret, religioase, educative şi de divertisment–recreere;

         - programul Integrat de Gestiune a Calităţii Aerului pentru localităţile Turnu Măgurele şi Zimnicea.

         - aprobarea Protocolului de colaborare între Consiliul Judeţean Teleorman şi Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Teleorman în domeniul siguranţei rutiere pe drumurile judeţene.

         - asocierea judeţului Teleorman cu unităţile administrativ-teritoriale în vederea înfiinţării Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Managementul Deşeurilor Teleorman”.

         - asocierea judeţului Teleorman cu judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova în vederea constituirii Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Situaţii de Urgenţă Sud Muntenia”.

         - proiectul „Reabilitare Spital Judeţean de Urgenţă Alexandria, Judeţul Teleorman şi a cheltuielilor necesare implementării”.

         - Planul de analiză şi acoperire a riscurilor identificate la nivelul judeţului Teleorman.

         - proiectul „Reabilitare şi modernizare centru şcolar pentru educaţie incluzivă Alexandria şi a cheltuielilor necesare implementării”.

         - participarea judeţului Teleorman prin Consiliul Judeţean Teleorman, la Programul de îmbunătăţire a calităţii mediului prin împădurirea terenurilor agricole degradabile, în calitate de solicitant şi coordonator.

         - aprobarea încheierii Acordului de parteneriat între judeţul Teleorman, prin Consiliul Judeţean Teleorman, Regia Naţională a Pădurilor Romsilva, Asociaţia Mai Mult Verde şi S.C. Realitatea Media S.A. pentru realizarea, în comun, a campaniei de împădurire „România prinde rădăcini” etapa toamnă 2009.

         Aceste proiecte, precum şi actele pregătitoare potrivit legii organice în domeniu, fundamentate, avizate şi mai ales motivate, au dus la procedura de pregătire şi desfăşurare a şedinţelor consiliului judeţean, ordinare sau extraordinare.

         Trebuie remarcată buna conlucrare cu comisiile de specialitate în pregătirea şi fundamentarea proiectelor de hotărâre, precum şi cooperarea constantă a comisiilor de specialitate şi a grupurilor de consilieri pentru promovarea şi susţinerea intereselor judeţului nostru.

         În exercitarea atribuţiilor conferite de lege, am emis un număr de 544 dispoziţii, în principal în domeniul resurselor umane şi salarizării, în domeniul urbanismului şi disciplinei în construcţii, al achiziţiilor publice, al modificării stării civile prin schimbarea numelui pe cale administrativă şi organizarea unor comisii.

         În anul 2009 s-au înregistrat un număr de 53 petiţii şi s-au primit în audienţă peste 370 cetăţeni, dar aceste cifre nu exprimă întreaga activitate din instituţie pentru că zilnic se prezintă cetăţeni care solicită relaţii şi consultaţii cu privire la domeniile de activitate din competenţa autorităţii noastre publice judeţene.

 Prin Serviciul juridic şi contencios, s-au susţinut interesele consiliului judeţean şi s-a acordat asistenţă juridică autorităţilor publice locale din judeţ pentru reprezentare la instanţă.

S-au întocmit documentaţiile necesare şi s-a asigurat reprezentarea atât la instanţa de fond, cât şi în căile extraordinare de atac de la instanţele superioare la care consiliul judeţean este parte, într-un număr de 22 cauze, totalizând peste 150 termene de judecată. Dosarele au avut ca obiect cauze civile, penale, comerciale, de contencios administrativ, plângeri contravenţionale formulate în baza Legii nr.50/1991 - privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea de locuinţe.

După calitatea procesuală a Consiliului Judeţean Teleorman, în aceste litigii se pot evidenţia 18 litigii în care autoritatea publică judeţeană a avut calitatea de pârât şi 4 litigii în care Consiliul Judetean a avut calitatea de reclamant.

Acordarea de sprijin şi asistenţă juridică a constat în consultanţă juridică, consiliilor locale sau primăriilor, la cerere, formularea de acţiuni în justiţie, întâmpinări, concluzii scrise,  apeluri  şi recursuri.

Cele mai multe dosare au privit aplicarea Legii nr. 10/2001, dar şi acţiuni formulate în baza Legii nr. 544/2004 a contenciosului administrativ.

În ceea ce priveşte activitatea economico-financiară, în calitate de ordonator principal de credite am urmărit îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiilor pe linie financiar-contabilă prevăzută de Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale cu modificările şi completările ulterioare şi Legea nr.82/1992 a contabilităţii. Am elaborat şi fundamentat proiectul de buget propriu, al judeţului, urmărind modul de realizare a veniturilor, angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor în limita creditelor bugetare aprobate şi a veniturilor bugetare posibil de încasat, precum şi organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii, prezentând la termen  situaţiile financiare asupra patrimoniului aflat în administrare şi execuţia bugetară.

Pe această bază s-a aprobat bugetul propriu al judeţului şi bugetele celor 13 institutii şi servicii publice subordonate, finanţate astfel :

integral din bugetul local               - 5 instituţii,

din venituri proprii şi subventii

     acordate de la bugetul local           - 5 institutii şi servicii publice ;

integral din venituri proprii            - 3 servicii publice.

Bugetul propriu al judeţului a fost rectificat pe parcursul exerciţiului bugetar al anului 2009, atât ca urmare a unor acte normative cât şi prin majorarea şi utilizarea ,,Fondului de rezervă bugetară la dispoziţia consiliului judeţean” cu disponibilităţile înregistrate la unele capitole bugetare sau a unor virări de credite de la un capitol bugetar la altul. Urmare acestor rectificări, veniturile definitive ale bugetului propriu  pe anul 2009  au fost de 153.224 mii lei.

Ca urmare a insuficienţei fondurilor pentru investiţiile publice de interes local finanţate din fonduri nerambursabile, în temeiul prevederilor art.61 din Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare şi a Legii.215/2001 a administraţiei publice locale, am propus consiliului judetean aprobarea contractării unei finanţări rambursabile interne, în valoare de 30.529.000 lei pentru prefinanţarea şi cofinanţarea proiectelor care beneficiază de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană.

Prin Compartimentul achiziţii publice, în anul 2009, s-au desfăşurat următoarele proceduri de achiziţie publică:

- cereri de oferte pentru furnizare de produse şi pentru achiziţii publice de servicii

- licitaţii deschise: pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor:

a) reabilitare DJ 601F Coşoteni – Albeşti, 12,156 km, reabilitare DJ 504B Trivalea Moşteni –Talpa, 5,054 km, reabilitare DJ 601F Albeşti – Mavrodin, 11,344 km, reabilitare DJ 506 Negreni-Tatarastii de Jos, 4,840 km, reabilitare DJ 612 A Balta Sărată –Plopii Slăviteşti, 11,473 km, reabilitare DJ 506ª, Purani–Răsmireşti – limită judeţ Giurgiu, 14,000 km, reabilitare DJ 611 lim.jud.Giurgiu-Gratia-Sârbeni-lim.jud.Dâmboviţa, 9,380 km;

b) pentru execuţia lucrărilor de reconstructie şi reabilitare poduri la obiectivele “Infrastructură rutieră afectată de inundaţiile din perioada aprilie- mai şi iulie – august 2005, în judeţul Teleorman”, barajele aflate pe pârâul Vîjiştea,în localităţile Vităneşti, Răsmireşti, Mîrzăneşti, judeţul Teleorman, DJ 543 , limita judeţului Olt-Prundu-Lunca, 7km, DJ 701, limită judeţ Dâmboviţa-Gratia-Poeni-Siliştea-Scurtu Mare-Slăveşti-Ciolăneşti-Zâmbreasca-Dobroteşti, 55,450 km, lucrări şi servicii de întreţinere multianuală iarna şi vara 2009-2012 pentru drumurile judeţene);

c) pentru furnizare de produse la implementarea proiectului ,,Reabilitarea barajelor aflate pe pârâul Vîjistea în localitatile Vităneşti, Răsmireşti, Mârzaneşti, judeţul Teleorman

d) pentru achiziţii publice de servicii: (PT, DE, la „Reabilitare DJ506, Cervenia-Vităneşti- Băbăiţa 41Km”, serviciu de supervizare lucrări pentru obiectivul “Fluidizare trafic la punctul de control trecere frontiera Turnu Măgurele-Nikopol prin reabilitarea primară a drumului judeţean DJ 546 între km 4+000-40+000”, servicii pentru implementarea proiectului ,,Reabilitare DJ 701, limită jud. Dâmboviţa-Gratia- Poeni- Siliştea- Scurtu Mare -Slăveşti -Ciolăneşti –Zâmbreasca -Dobroteşti, 55,450 km”, servicii pentru implementarea proiectului ,,Reabilitare DJ 543, limita judeţului Olt-Prundu-Lunca, 7 km, servicii pentru implementarea proiectului „Reabilitarea barajelor aflate pe pârâul Vijiştea în localităţile Vităneşti, Răsmireşti, Mârzăneşti, judeţul Teleorman”, contractarea unei finanţări rambursabile interne, în valoare de 30.529.000 lei pentru prefinanţarea şi cofinanţarea proiectelor care beneficiază de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană;

- de asemenea au fost aplicate proceduri de licitaţie deschisă urmată de o etapă finală de licitaţie electronică pentru furnizare de produse la achizitionarea şi

distribuţia produselor lactate şi de panificaţie pentru elevii din clasele I-VIII din învăţământul de stat şi privat, precum şi pentru copiii preşcolari din grădiniţele de stat şi private cu program normal de 4 ore, anul şcolar 2009-2010, şi la implementarea proiectului „Reabilitare DJ 543 , limita judeţului Olt Prundu-Lunca, km 16+200 – 23+050”.

Prin Serviciul Drumuri şi Poduri s-a urmărit execuţia corectă a lucrărilor pe următoarele drumuri judeţene: Reabilitare tronson DJ 703-lim jud Olt-Balaci,  Reabilitare tronson DJ 703, Siliştea Gumeşti-Ciolăneşti, Pod pe DJ 653, peste pârâul Călmăţuiu la Balta Sărată,  Reabilitare DJ 601B, Siliştea-Puranii de Sus, Reabilitare DJ 612B Satu Vechi-Drăcşenei-Beuca-Dobroteşti, Reabilitare DJ 503, lim jud. Giurgiu-Drăgăneşti Vlaşca, Reabilitare DJ 601F, Coşoteni-Albeşti, Reabilitare DJ 601F, Albeşti-Mavrodin, Reabilitare DJ 611, lim. judeţ Giurgiu-Gratia –Sîrbeni-lim. judeţ Dâmboviţa, Reabilitare DJ 612A, Balta Sărată-Plopii Slăviteşti, Reabilitare DJ 506, Negreni-Tătărăştii de Jos.

         A fost asigurat secretariatul tehnic pentru efectuarea recepţiilor la terminarea lucrărilor a 10 drumuri judeţene (DJ 503, DJ 504, DJ 506, DJ 601B, DJ 601C, DJ 601F, DJ 611, DJ 612, DJ 612A, DJ 701 ), a podului amplasat pe DJ 653, km 79+800, peste pârâul Călmăţuiu la Balta Sărată, a podului amplasat pe DJ 703, km 128+119 peste pârâul Cîinelui la Necşeşti.

Au fost efectuate recepţii finale  privind lucrările efectuate pe 16 drumuri judeţene (DJ503, DJ 504, DJ 504B, DJ506, DJ 506B, DJ601, DJ 601B, DJ 601C, DJ 679B, DJ 679E, DJ 612, DJ 612A, DJ 612B, DJ 701, DJ 703) şi pentru  podul amplasat pe DJ 703, km 159+337 la Mavrodin, varianta ocolitoare provizorie de circulaţie a podului amplasat pe DJ 504B, km 18+191 peste pârâul Câinelui la Gărăgău.

         În anul 2009 s-au eliberat un număr de 126 acorduri şi 109 autorizaţii pentru amplasarea sau executarea de lucrări în zona drumurilor publice judeţene.

Compartimentul transporturi judeţene a introdus în sistemul electronic şi în baza de date a Agenţiei pentru Serviciile Societăţii Informaţionale, datele necesare licitaţiilor de atribuire electronică a traseelor cuprinse în Programul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, valabil pentru perioada 2008-2011, aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Teleorman nr. 45 din 31 martie 2008, pentru şedinţele de atribuire din datele de 10.04.2009, 08.05.2009, 07.08.2009 şi 30.10.2009. Prin aceste licitaţii de atribuire electronică s-au atribuit trasee care nu au fost solicitate iniţial de către operatorii de transport rutier sau au fost atribuite trasee pentru care au apărut renunţări.

De asemenea, s-a efectuat permanent controlul operatorilor de transport rutier care efectuează curse pe traseele cuprinse în Programul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, valabil pentru perioada 2008-2011, întocmindu-se adrese către aceştia, ori procese verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, s-au constatat încălcări ale prevederilor legale în două cazuri.

Am actualizat permanent traseele cuprinse în Programul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, valabil pentru perioada 2008-2011, în funcţie de cerinţele de deplasare ale populaţiei.

Am eliberat opt licenţe de traseu pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, unui număr de patru operatori de transport rutier.

Au fost încheiate contracte de achiziţii, de comodat şi de închiriere ca urmare a aprobării consiliului judeţean, după cum urmează:

-contract de administrare cu Consiliul local al comunei Vârtoape

-contracte de comodat cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Teleormanul şi Asociaţia EuroTeleorman

- contracte de închiriere cu SC APA SERV SA ALEXANDRIA şi CEC Bank SA Bucureşti-Sucursala Alexandria, pentru spaţii  din domeniul public  al judeţului Teleorman.

S-a efectuat vânzarea prin licitaţie publică a unui număr de 36 spaţii medicale din domeniul privat al judeţului situate în imobilele Policlinică, Stomatolocie, clădire poartă Dermatologie, din municipiul Alexandria şi 1 spaţiu medical situat în imobilul Dispensar Poroschia.

S-au încheiat un număr de 37 contracte vânzare-cumpărare în sumă de 1.069.238,77 lei, din care pentru 33 spaţii plata s-a făcut integral iar pentru 4 spaţii plata se face în rate lunare.

Pentru Direcţia Managementul proiectelor cu finanţare internaţională, în anul 2009, am aprobat, prin hotărâri ale consiliului judeţean, implementarea următoarelor proiecte:

1. “Reabilitare DJ 701 - limita jud. Dâmboviţa-Gratia-Poeni-Siliştea-Scurtu Mare-Slăveşti-Ciolăneşti-Zâmbreasca-Dobroteşti (55,45 km, 11 poduri )

2. “Reabilitare DJ 506 - Cervenia-Vităneşti-Băbăiţa ( 40,6 km, 3 poduri, 234 drumuri laterale, 234 podeţe, 1600 intrări în curţi)”

3. „Reabilitarea infrastructurii rutiere afectate de inundaţiile din perioada aprilie-mai şi iulie-august, 2005 in judeţul Teleorman”

4. „Punct de control si trecere a frontierei  cu bacul la Turnu Magurele – Nikopol”, proiect finalizat în 2009

5. „Reabilitarea barajelor aflate pe paraul Vijistea in localitatile Vitanesti, Razmiresti, Marzanesti, judetul Teleorman”

6. „Reabilitare DJ 543, limita judeţului Olt-Prundu-Lunca km 16+200-23+050", 

7.  „Fluidizare trafic la punctul de control trecere frontieră Turnu Măgurele- Nikopol, prin reabilitarea primară a DJ 546, între km 4+000- km 40+000”

8. „Evaluare de mediu pentru Planul Judetean de Gestionare a Deseurilor – Teleorman”

9. ,,Sistem integrat de management al deşeurilor în judeţul Teleorman" / ISPA 2002”

10. „Strategia de dezvoltare durabilă a judeţului Teleorman 2008-2013 / Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative”

11. ,, Reabilitare drum de legatură rutieră între oraşul Videle şi DN 61, Milcovăţu, prin modernizarea DJ 601D, km 14+514 – 27+214, Mereni – Videle şi DJ 612, km 0+000-6+900, Milcovăţu (jud. Giurgiu) – Mereni ”.

Ca urmare a hotărârilor adoptate s-au depus cereri de finanţare pentru următoarele proiecte:

1. „Personal european pentru administratia publica”

Valoare proiect: 172.213 euro

2. “Realizare studiu de fezabilitate pentru DJ 642 limita judet Olt, Moldoveni- Islaz,  km 60- 00 – 69 + 55( 9,55 km)”

Valoare proiect: 250.046,00 euro

3. „Reabilitarea infrastructurii drumului judetean DJ 504 Cernetu(DJ 506) – Alexandria(E 70), 42+060 km – 53+834 km,  Repararea si reconstructia drumului PVN 1026, Zagrazhden-port Zagrazhden si repararea drumului  municipal  ІV 11042(PVN 1020), Iskar- Slavovitsa, districtul Pleven”/

Valoare proiect: 7.755.255,55 euro

4. „Reabilitare si modernizare Centru Scolar pentru Educatie Incluziva Alexandria”

Valoare proiect: 4.361.482,49 lei

5. “Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru modernizare sistem rutier, Drum Expres de legătură, limită judeţ Olt –   Punct Control şi Trecere Frontieră Turnu Măgurele – Nicopole, tronson 1, Segarcea Vale-Liţa-Turnu Măgurele(intersecţia cu DN52)”, valoare proiect: 383.253,00 euro

6. “Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru modernizare sistem rutier, Drum Expres de legătură, limită judeţ Olt –   Punct Control şi Trecere Frontieră Turnu Măgurele – Nicopole, tronson 2, Uda Clocociov – Saelele – Lunca”, valoare proiect: 378.346,00 euro

7. “Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru modernizare sistem rutier, Drum Expres de legătură, limită judeţ Olt –   Punct Control şi Trecere Frontieră Turnu Măgurele – Nicopole, tronson 3, Beciu - Plopii Slăviteşti – Slobozia Mîndra”, valoare proiect: 377.010,00 euro

8. Realizare studiu de fezbilitate pentru DJ 506 Beiu – Smârdioasa- Izvoarele, km 0- 10+ 674 ( 8,674 km) “, valoare proiect: 250.961,00 euro

9. “Imbunătăţirea capacităţii operaţionale pentru răspuns în situaţii de urgenţă in regiunea transfrontalieră Teleorman-Velico-Târnovo”, valoare proiect: 5.597.898,00 euro

10. „Achiziţionare echipamente specifice pentru imbunătăţirea capacităţii si calităţii sistemului de intervenţie in situaţii de urgenţă si pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă si a primului ajutor calificat, in Regiunea Sud Muntenia”, valoare proiect: 49.995.241,99 lei

11. „Reabilitare Spital Judetean de Urgenta Alexandria judetul Teleorman”, valoare proiect: 84.290.400 lei

12. “Realizare cadastru rutier al drumurilor judetene din judetul Teleorman si strategie comuna de dezvoltare a infrastructurii in judetul Teleorman si Belene”, valoare proiect: 1.405.025 euro

13. “Programul de imbunatatire a calitatii mediului prin impadurirea terenurilor agricole degradate”, valoare proiect: 958.137 euro

14. Înlocuirea sistemului de încălzire clasic şi a sistemului de producere a apei calde menajere cu sisteme ce utilizează energia produsă din surse regenerabile în cadrul Spitalului de Psihiatrie Kalinderu – Balaci, valoare proiect: 334.540  euro

15. „Înlocuirea sistemului de încălzire clasic şi a sistemului de producere a apei calde menajere cu sisteme ce utilizează energia produsă din surse regenerabile în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Alexandria – secţia boli infecţioase, secţia oncologie şi compartimentul de dermato-venerice”, valoare proiect: 491.390  euro

Au fost acceptate la finantare urmatoarele cereri de finantare şi urmează să se încheie contractele de finanţare pentru următoarele proiecte:

1.”Elaborarea planului cadastral pentru drumurile judetene din judetul Teleorman

2.” Realizare studiu de fezabilitate pentru Drumul Viilor, Tronson I”

3. „Realizare studiu de fezabilitate pentru Drumul Viilor, Tronson II”

4. „Realizare studiu de fezabilitate pentru Drumul Viilor, Tronson III’’

5. „Achiziţionare echipamente specifice pentru imbunătăţirea capacităţii si calităţii sistemului de intervenţie in situaţii de urgenţă si pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă si a primului ajutor calificat, in Regiunea Sud Muntenia”

6.„Reabilitare Spital Judetean de Urgenta Alexandria, judetul Teleorman”

În cursul anului 2009 a fost acordată asistenţă tehnică pentru depunerea de proiecte şi întocmirea cererilor de finanţare consiliilor locale pentru următoarele obiective:

1.     Reabilitare Institutii de Invaţământ Oraş Zimnicea (reabilitarea şi modernizarea celor 2 şcoli generale cu cls. I-VIII din oraş)

Valoare totală :                                                         1.363.063 euro

2.     Reabilitare Scoala de Arte si Meserii oras Zimnicea (reabilitarea şi modernizarea clădirii)

Valoare totală :                                                            822.154 euro

3.     Reabilitarea, modernizarea, extinderea şi echiparea sediilor şcolilor generale din comuna Islaz, judeţul Teleorman (reabilitarea, modernizarea şi dotarea şcolilor)

Valoare totală :                                                            2.542.555 euro

4.     Reabilitarea, modernizarea infrastructurii educaţionale la Şcoala cu cls. I-VIII sat Frumoasa, comuna Frumoasa, judeţul Teleorman (reabilitarea şi modernizarea clădirii)

Valoare totală :                                                         592.019 euro

5.     Reabilitare drumuri comunale in comuna Olteni, judetul Teleorman”- reabilitarea drumurilor  comunale in localitatea Olteni

              Valoare totala:                                                                   7.580.000 euro

6.     Reabilitarea  drumurilor comunale in satele Vitanesti, Purani, Silistea si Schitu Poenari in comuna Vitanesti, judetul Teleorman”- reabilitarea drumurilor comunale in satele din localitatea Vitanesti

     Valoare totala:                                                             7.994.337,00 euro

7.     Reabilitare drumuri comunale in comuna Calmatui, judetul Teleorman”- reabilitarea  drumurilor comunale din localitatea Calmatuiu

     Valoare totala:                                                          7.992.805,00 euro

8.     Modernizarea si reabilitarea  drumurilor comunale in comuna Saelele, judetul Teleorman”- reabilitarea si modernizarea   drumurilor comunale in localitatea Olteni

     Valoare totala:                                                                   7.580.000 euro

9.     Realizare studiu de fezabilitate pentru drumurile comunale din localitatea  Buzescu, judetul Teleorman” – realizare studiu de fezabilitate pentru drumurile comunale din localitatea Buzescu

              Valoare totala:                                                                   257.770 euro

10.     Realizare studiu de fezabilitate pentru drumurile comunale din localitatea Bragadiru” – realizare studiu de fezabilitate pentru drumurile comunale din localitatea Bragadiru

              Valoare totala:                                                                   257.770 euro

 11. Infiintare Camin pentru batrani si persoane cu nevoi speciale in comuna Saelele, judetul Teleorman”- realizarea unui Cămin de bătrâni în comuna Saelele, sat Pleaşov judeţul Teleorman

Valoare totală :                                                        726.136,00 euro

          Comunicarea publică şi Informarea populaţiei au fost realizate, de regulă, prin comunicate de presă, ştiri, materiale informative, conferinţe de presă şi interviuri vizând acţiunile curente şi pe termen scurt, iar periodicitatea comunicării fiind, în general, săptămânală.

În perioada 1 ianuarie–31 decembrie 2009 au fost transmise mass–mediei peste 500 de comunicate, anunţuri, informări de presă, majoritatea au apărut în presa scrisă locală sau au fost difuzate prin audio–vizualul local şi care au fost inserate în totalitate pe pagina proprie de Internet.

Deşi, în unele cotidiene locale, activităţile Consiliului Judeţean au fost prezentate subiectiv, motivat politic, aprecierea generală este că relaţiile cu mass–media şi comunicarea publică s-au desfăşurat corect şi normal în cursul anului 2009 din ambele sensuri şi au favorizat cunoaşterea obiectivă a activităţilor Consiliului Judeţean de către cetăţenii judeţului.

O activitate distinctă în domeniul comunicării, reglementată prin Legea nr. 544/2001 este asigurarea liberului acces la informaţiile de interes public. Prin site–ul propriu am asigurat publicarea informaţiilor de interes public care se comunică din oficiu, iar prin compartimentul de specialitate am răspuns în termenul legal celor 26 petenţi (instituţii sau persoane fizice) care ni s-au adresat în cursul anului 2009, în toate cazurile fiind respectat termenul legal.

Anual a fost constituit un fond pentru recompensarea elevilor care au obţinut rezultate excepţionale la olimpiadele şcolare naţionale şi internaţionale. Aceştia au beneficiat, ca şi profesorii care i-au pregătit, şi în anul 2009 de premii oferite de Consiliul Judeţean (suma de premiere fiind de peste 8 mii lei).

Programul sportiv a fost structurat în două mari părţi, adresate sportului de masă şi respectiv, sportului de performanţă. Beneficiarii celor 40 de acţiuni sportive de masă au fost tinerii, adulţii şi pensionarii, fiind organizate competiţii specifice fiecărei categorii de vârstă. O atenţie deosebită s-a acordat sportului şcolar. Dacă în anii 2001–2008 s-a reuşit relansarea acestuia, prin calendarul sportiv al Consiliului Judeţean pe 2009 s-a realizat întroducerea acestor competiţii în tradiţia sportivă locală. În cadrul programului “Tinereţe fără vârstă” s-au organizat competiţii de cros, şah şi table pentru pensionari.

O realizare deosebită din program a constituit-o sportul de performanţă. Au beneficiat de premii substanţiale primii 20 de sportivi de performanţă clasificaţi în anul 2009 de către Direcţia Judeţeană de Sport. 

         Acţiunile în domeniul educaţiei  au vizat în primul rând buna derulare a Programului guvernamental “Lapte şi Corn” pentru elevii din clasele I–VIII şi pentru copiii din învăţământul preşcolar de stat şi privat cu program normal de 4 ore. De programul respectiv au beneficiat în primul semestru al anului trecut (aferent anului şcolar 2008–2009) 40.555 preşcolari şi elevi, iar în semestrul al doilea (aferent anului şcolar 2009–2010) numărul preşcolarilor şi elevilor beneficiari este de 38.712; 

Conform Planului de audit public intern aprobat pe anul 2009, în conformitate cu Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern şi Normele metodologice de organizare şi funcţionare a auditului public intern ale Consiliului Judeţean Teleorman nr.1601/2003, auditorii interni au elaborat Raportul de audit public intern pe anul 2008 la Consiliului Judeţean Teleorman, auditul activitatii financiar contabile la Serviciul de Exploatatii Piscicole, la Muzeul Judetean Teleorman, la Biblioteca Judeteana “Marin Preda” şi Auditul activităţii IT la Consiliul Judetean Teleorman.

Concluziile echipei de audit au fost elaborate pe baza constatărilor făcute, având un caracter fundamentat din care a rezultat     nu există abateri cu caracter financiar sau fapte care, potrivit legii, constituie infracţiuni.

Prin activităţile desfăşurate, în anul 2009, prin Arhitectul şef al judeţului, s-au emis un număr de 199 certificate de urbanism, 305 de avize ale structurii de specialitate din cadrul Consiliului judeţean necesare emiterii certificatelor de urbanism de către primarii localităţilor din judeţ, 39 autorizaţii de construire, 74 de avize ale structurii de specialitate din cadrul Consiliului judeţean necesare emiterii autorizaţiilor de construire de către primarii localităţilor din judeţ, 90 avize ale Comisiei Tehnice de Arhitectură, Urbanism şi Amenajarea Teritoriului, s-au efectuat 38 de controale la primăriile din judeţ în vederea rezolvării scrisorilor şi reclamaţiilor primite, precum şi ca urmare a audienţelor ţinute la localităţile din judeţ.

Au fost elaborate un număr de 13 Planuri Urbanistice Generale cu Regulamentele Locale de Urbanism aferente pentru comunele Beciu, Beuca, Dracea, Fîntînele, Frăsinet, Islaz, Mavrodin, Purani, Saelele, Uda Clocociov, Segarcea Vale, Drăcşenei şi Drăgăneşti Vlaşca.

     Prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Drepturilor Copilului, cel mai complex serviciu public de interes judeţean, s-a urmărit realizarea obiectivelor stabilite prin strategia de dezvoltare a sistemului de asistenţă socială pentru copii, persoane vârstnice şi persoane cu handicap pentru perioada 2008-2013, pentru descentralizarea sistemului de asistenţă socială de la nivel judeţean la nivel local, către comunităţile de unde provin persoanele aflate în dificultate, integrarea socio-profesională a tinerilor din sistemul de protecţie, perfecţionarea profesională a personalului din sistemul de protecţie, reducerea numărului de copii instituţionalizaţi, prin reintegrare familială şi prin instrumentarea eficientă a cazurilor sesizate, inserţia copilului cu handicap în mediul social real, asigurarea unui mediu stabil de creştere şi îngrijire pentru copiii aflaţi în sistemul de protecţie, prin adopţie, urmărind eficientizarea colaborării între autorităţile publice locale.

     În urma instrumentării sesizărilor primite în cadrul Serviciului Alternativ de Tip Familial, în anul 2009 s-au instituit 65 de măsuri de protecţie speciale – plasamente familiale (la AMP, familii sau persoane) şi 14 tutele. Urmare monitorizării cazurilor active, s-au încetat 106  măsuri de protecţie speciale şi 5 tutele prin: adopţii, reintegrări în familie, reintegrare socio-profesională a tinerilor, precum şi ca urmare a împlinirii vârstei de 18 ani.

Conform obiectivului stabilit in Strategia Judeteană pentru anii 2008-2013, s-au asigurat servicii de pregătire a tinerilor cu dizabilităţi, in vederea tranzitiei către segmentul de protectie a adultilor . În acest sens, un număr de 6 tineri cu handicap au fost transferati la Complexul de Servicii pentru Persoanele Adulte cu Handicap Videle şi la CIA Olteni,  unde le sunt continuate serviciile de ingrijire şi recuperare.

La data de 1 mai 2009 s-a incheiat proiectul „Vrem să ştim cum putem să muncim!”, finanţat din fondul Phare 2006 Măsuri de Incluziune Socială.

În cadrul proiectului 140 de tineri care au părăsit sau se pregătesc să părăsească sistemul de protecţie a copilului din judeţul Teleorman au beneficiat de informare, consiliere şi orientare profesională. Un număr de 42 de tineri (28 băieţi şi 14 fete) au urmat cursuri de formare profesională, dintre aceştia 10 tineri au fost angajaţi legal. Toţi tinerii care au format grupul ţintă sunt mai bine pregătiţi să facă faţă provocărilor unui parcus de viaţă independent.

         Din randul beneficiarilor finali ai proiectului, au făcut parte potentialii angajatori, familiile tinerilor si comunitatea in care acestia traiesc, asigurându-se astfel cadrul economic şi social pentru integrarea tinerilor.

Complexul de Servicii pentru Persoane Adulte cu Handicap Videle compus din Centrul de Recuperare şi Reabilitare Neuropsihiatrică si Centrul de Ingrijire si Asistenta, furnizează servicii sociale specializate de găzduire, îngrijire, recuperare, reabilitare şi asistenţă pentru un numar de 78 persoane cu handicap(C.I.A – 58 de persoane si C.R.R.N – 20 de persoane) atat din judeţul Teleorman, cat si din alte judete, temporar sau definitiv, acordând sprijin, facilităţi şi asistenţă pentru prevenirea situaţiilor ce pun în pericol securitatea persoanelor adulte cu handicap.

Centrul Judetean pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale Teleorman şi-a desfăşurat activitatea pe baza obiectivelor asumate prin contractul de management aferent perioadei 2007-2010, a actului adiţional la acesta încheiat în 2009, precum şi a Programului activităţilor competiţiilor manifestărilor cultural-artistice şi de tineret aprobat de consiliul judeţean pentru anul 2009.

Pentru realizarea activităţilor prevăzute în acest program a colaborat cu alte instituţii/organizaţii culturale din judeţ, cămine culturale, ansambluri artistice de amatori, şcoli generale şi licee.

Colaborarea s-a concretizat în participarea reciprocă la acţiunile şi manifestările culturale organizate (simpozioane, dezbateri, expoziţii etc.) şi parteneriate culturale.

Toate acţiunile instituţiei au fost cunoscute şi în plan naţional prin intermediul Buletinului Informativ, editat de Centrul National pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale unde s-au prezentat acţiunile lunare precum şi recenzii de carte şi materiale de presă.

Am susţinut editarea unor lucrări de specialitate ale unor autori teleormăneni (Ex.Ion Scarlat-’’Din Troianul Teleormanului spre lume’’), dar şi a unor pliante, calendare, afişe etc.

Nevoile culturale ale comunităţilor locale au fost onorate prin proiecte culturale, unele tradiţionale, cum sunt : Festivalul concurs naţional de muzică uşoară ˝Ghiocelul de Aur˝, Festivalul naţional de muzică populară ˝Pe deal la Teleormănel˝ ajuns la ediţia a IXL –a, iar Festivalul ˝Tradiţiilor Populare Teleormănene˝, ediţia a IV-a, (proiect nederulat în totalitate din cauza fondurilor insuficiente), Zilele Dunării˝, Zărezeanul – tradiţie multietnică˝, Dragobetele – zeul dreagostei la români˝, Căluşul – perlă a patrimoniului cultural imaterial teleormănean˝ şi alte spectacole prezentate în localităţile judeţului.

Ansamblul ’’Burnasul’’ a participat la manifestările oficiale organizate de către comunităţile locale sau de către instituţii de specialitate, a susţinut spectacole în Bucureşti, a participat la Gale, întruniri oficiale, festivaluri internaţionale (Galaţi, Izmir Turcia), a fost organizator al Festivalului naţional al obiceiurilor Drăgaica - Zimnicea.

Producţiile Ansamblului Burnasul au apărut în 6 emisiuni TV naţionale(TVR 1-2, Favorit -3, etno-1), iar săptămânal în emisiunile locale de la TV Media Sud şi Alexandria TV.

Biblioteca Judeţeana ,,Marin Preda” în conformitate cu Programul de activitate aprobat de Consiliul Judeţean, a desfăşurat în anul 2009 activităţi cultural-educative pentru completarea relaţiilor cu publicul, informatizarea bibliotecii, asistenţă metodică de coodonare a activităţii bibliotecilor publice din judeţ.

S-au completat colecţiile bibliotecii cu 2224 documente specifice astfel:  300  documente specifice  achiziţionate ( fonduri din bugetul alocat în acest sens), ce constau în cărţi şi periodice; 526 documente specifice  obţinute din donaţii, (edituri, donatori particulari sau instituţii), 1398  documente specifice, donaţie,  în cadrul proiectului  „ Sprijin pentru implementarea lecturii publice în mediul rural”.

         Pentru a fi puse la dispoziţia publicului, documentele specifice,  s-au prelucrat biblioteconomic, prin utilizarea  softului pentru biblioteci TINLIB,  urmărindu-se crearea bazei de date on-line a bibliotecii, prin introducerea în sistem informatizat a cărţilor noi şi progresiv a celorlalte cărţi pe secţii.

         Biblioteca Judeţeană a aplicat la programul BIBLIONET -Lumea in biblioteca mea- împreună cu alte 20 de biblioteci comunale din judeţ, în vederea obţinerii de echipamente  şi   acces la pregătire profesională specifică, prin sponsorizare de către fundaţia Bill  & Melinda Gates şi a organizat intalniri de lucru cu bibliotecarii din bibliotecile publice din judetul Teleorman, cu reprezentantii IREX Romania şi reprezentati ai autoritatilor publice locale.

S-au desfăşurat actvităţi tradiţionale şi de animaţie culturală : „Ziua bibliotecarului”, „Zilele bibliotecii judeţene”, Salonul editurilor teleormănene, ,,Copiii noştri talentaţi”, ,,Lui Eminescu”, ,,Ziua Unirii Principatelor Române”, ,,Dragobetele”, ,,Ziua mărţişorului”, ,,Ziua femeii”.

Prin Biblioteca Judeţeană, am organizat numeroase acţiuni cultural educative în parteneriat cu Bibliotecile publice comunale. S-au  organizat numeroase  acţiuni cultural educative în  parteneriat la localităţile: Buzescu, Saelele, Ştorobăneasa, Peretu, ş.a..

Prin activitatea desfăşurată, s-a urmărit, atragerea a tot mai mulţi cititori către bibliotecă, diversificând serviciile oferite, încheind noi parteneriate  pentru îndeplinirea obiectivelor popuse.

În anul 2009 Muzeul Judeţean Teleorman a desfăşurat un complex de activităţi având drept scop realizarea atribuţiilor specifice instituţiei: evidenţă, cercetare, valorificare, conservare-restaurare, conferinţe, colocvii, sesiuni ştiinţifice, publicaţii şi articole de specialitate, relaţii publice.

În colaborare cu instituţii de specialitate din ţara şi străinătate, s-au desfăşurat proiecte care vizează cercetarea arheologică:  Cercetări arheologice în situl de la Ciuperceni în cadrul proiectului „Paleoliticul din România”, „Începuturile civilizaţiei europene – neo-eneoliticul la Dunărea de jos”, „Aşezările civile şi fortificaţiile lor la Dunărea de Jos”

În cadrul proiectelor de cercetare s-au desfăşurat în diferite localităţi ale judeţului Teleorman, mai multe campanii ce săpături arheologice: Vităneşti, Zimnicea,Turnu Măgurele, Beciu şi Nanov.

Muzeul Judeţean Teleorman a participat la expoziţii interne şi internaţionale:

-expoziţia internaţională The lost World of Old Europe - the Danube Valley, 5000-3500 B.C. (Lumea pierdută a vechii Europe - valea Dunării, 5000-3500 î. Hr.), unde au fost expuse 5 statuete de os, provenite de la Vităneşti şi Siliştea, clasate la categoria „tezaur”.

-expoziţia tinerantă Ţăranii şi comunismul. 60 de ani de la colectivizarea agriculturii, ce a fost prezentată publicului la sediul Muzeului Satului din Bucureşti - martie 2009.

Manifestarea instituţiei la nivelul Uniunii Europene  a fost sărbătorită la Muzeul Judeţean Teleorman în seara zilei de 16 mai 2009, sub genericul Vezi, ascultă, gustă şi simte o noapte magică la muzeu.

Au fost marcate prin manifestări culturale, enumerate în continuare, evenimente istorice, aniversări, comemorări, precum şi unele sărbători religioase.

         În cadrul manifestării „Ziua porţilor deschise la Muzeului Judeţean Teleorman”, a existat un program de vizitare gratuită a expoziţiilor muzeului în prima zi de vineri a fiecărei luni.

Prin programul Muzeul - sursă de cultură şi educaţie s-a urmărit atragerea publicului la muzeu şi la activităţile desfăşurate aici, mai ales a preşcolarilor şi şcolarilor. 

Prin Serviciul de Cooperare Internă şi Internaţională am asigurat gestionarea de relaţii de colaborare şi parteneriat între judeţul Teleorman şi localităţi din judeţ, cu regiuni, instituţii şi organisme internaţionale.

Printre proiectele definitivate in cadrul relatiilor de cooperare romano – franceze se numara si proiectul: “Sprijin pentru implementarea lecturii publice pentru prescolari in mediul rural din judetul Teleorman”, ce a constat in: achizitionarea unui fond de carte pentru copii in limba romana si franceza si pus la dispozitia Bibliotecii Judetene Marin Preda, beneficiarul direct al proiectului; organizarea unor cursuri de instruire a bibliotecarilor si de sensibilizare a cadrelor didactice din sistemul de invatamant prescolar din cele 20 de localitati selectate in cadrul proiectului in mediul rural.

Au fost organizate activităţi de promovare a lecturii pentru preşcolari în bibliotecile din mediul rural în comunele Buzescu, Frumoasa, Seaca, Segarcea Vale, Scrioaştea şi Ştorobăneasa, la care au participat bibliotecari din cadrul Mediatecii Departamentare Seine et Marne şi o autoare de carte pentru copii din Franţa, Ramona Bădescu originală din Roşiorii de Vede, judeţul Teleorman.

În anul 2009 prin Asociaţia Euro Teleorman am organizat cea de-a 6-a ediţie a Zilei Internaţionale a Dunării având ca parteneri Consiliul Judeţean Teleorman, Consiliul Local Turnu Măgurele şi Provincia Overijssel din Olanda.

Asociaţia Euro Teleorman a continuat activitatea de realizare a albumului monografic al judeţului, activitate începută în anul 2008, identificând obiective de interes turistic ale judeţului, culegând noi informaţii referitoare la acestea, toate pentru a fi incluse în album. Prin crearea albumului monografic al judeţului, se doreşte promovarea instituţiilor publice locale, membri Asociaţiei Euro Teleorman, pe plan intern şi internaţional.

Direcţia Generală de Pază a Judeţului Teleorman, în decursul anului 2009, în baza contractelor de pază şi ordine publică, a prestat servicii pentru un număr de 14 beneficiari, din care 7 beneficiari din categoria instituţiilor publice şi 7 beneficiari din categoria societăţilor comerciale, sub diverse forme juridice de organizare.

Activitatea prestată beneficiarilor s-a făcut cu respectarea obiectului de activitate al Direcţiei Generale de Pază a judeţului Teleorman şi al competenţei teritoriale, asa cum au fost definite prin Hotărârea Consiliului Judeţean Teleorman nr. 72 din 29 august 2005 privind înfiinţarea Direcţiei de Pază a judeţului Teleorman, cu modificările şi completările ulterioare.

Relaţia cu fiecare beneficiar s-a derulat conform clauzelor contractuale stabilite de părţile contractante.

Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor al judeţului Teleorman şi-a desfăşurat activitatea în baza planului anual de măsuri şi activităţi în principal pentru coordonarea şi controlul metodologic al activităţilor privind eliberarea actelor de identitate, a cărţilor de alegător, precum şi a altor documente în sistem de ghişeu unic.

         Au fost verificate în evidenţe şi furnizate date pentru un număr de 204 persoane, la cererea M.A.I., instanţelor de judecată, persoanelor fizice şi juridice.

         Pe linie de stare civilă, în perioada analizată, s-au înregistrat 423 cereri pentru avizarea transcrierilor actelor întocmite în străinătate, 20 dosare de schimbare a numelui pe cale administrativă, 1 renunţare la cetăţenie, 3 redobândiri de cetăţenie.

La nivelul S.P.C.J.E.P. au fost avizate 104 rectificări, ce cuprind acte de stare civilă(certificate naştere, de căsătorie), s-au operat în exemplarul II al actelor de stare civilă un număr de 9800 menţiuni şi au fost înregistrate un număr de 8622 astfel de lucrări, soluţionate 260 cereri de eliberare extrase.

Prin Serviciul Informatic s-a asigurat suportul de hard şi soft pentru reţeaua de calculatoare şi serverul Consiliului Judeţean.

Acest serviciu a desfăşurat de asemenea şi activităţi de proiectare, implementare, întreţinere şi operare a calculatoarelor şi serviciilor de tip reţea. Aici se  administrează şi întreţin  site-urile pentru Consiliul judeţean şi unele primării din judeţ.

In anul 2009 serviciul a avut contracte de prestari servicii IT cu primariile Mereni, Ştorobăneasa, Smirdioasa, Bujoru, Olteni, Rădoieşti, Suhaia, Lisa, Viişoara, Bogdana, Salcia, Cervenia, precum si Fichtner Gmb si Instituţia Prefectului Judeţul Teleorman.

                     SC „Piscicola Teleorman”S.R.L are în administrare şase diguri care delimitează şapte bazine piscicole.

Prin SC „Piscicola Teleorman” SRL s-a desfăşurat activităţi privind producerea şi comercializarea de material piscicol necesar populării luciurilor de apa, pescuitul industrial, recreativ şi sportiv.

         In anul 2009, Serviciul de deservire, paza si protocol, si-a realizat principalele obiecte de activitate, si anume:

- a asigurat paza si supravegherea atat a Palatului Administrativ cat si a altor imobile ce apartin Consiliului Judetean Teleorman din Alexandria, Rosiori de Vede, Nanov si Plosca;

- a efectuat si intretinut curatenia in Palatul Administrativ, potrivit contractelor de prestari servicii incheiate;

- a asigurat exploatarea centralei telefonice a Consiliului judetean si a efectuat servicii telefonice;

-a asigurat buna functionare si intretinere a instalatiilor electrice ale consiliului judeţean;

-a asigurat intretinerea si functionarea instalatiilor tehnico-sanitare si termice ale consiliului judeţean;

- a asigurat intretinerea si supravegherea functionarii corespunzatoare a centralei termice precum si  furnizarea  agentului termic prin centrala termica, situata in Palatul Administartiv, propietate a Consilului Judetean Teleorman;

- a efectuat servicii de alimentatie publica si protocol pentru public.

În calitate de presedinte al Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene din Romania (UNCJR) doresc să vă informez că am intreprins o serie de actiuni menite sa imbunatatesca activitatea Uniunii si care sa vizeze promovarea si reprezentarea acesteia in mediile interne si internationale.

Demersurile făcute au vizat înfăptuirea principiilor autonomiei şi descentralizării serviciilor publice în organizarea şi funcţionarea autorităţilor administraţiei publice locale, promovarea cooperării regionale şi interregionale, colaborării cu celelalte structuri asociative ale organelor administraţiei publice locale existente în ţara noastră.

In anul 2009, membrii UNCJR s-au reunit in două Adunari Generale.

Am organizat seminarii şi conferinţe împreună cu reprezentanţii structurilor asociative, respectiv Asociaţia Municiilor, Asociaţia Oraşelor şi Asociaţia Comunelor din România formând grupuri de lucru pentru formularea de amendamente pe marginea pachetului de legi privind descentralizarea administraţiei publice locale şi a Legii nr. 273/2006 prind finanţele publice locale.

În ceea ce priveşte activitatea de reprezentare la Bruxelles am realizat:

·        reprezentarea intereselor UNCJR si a membrilor sai pe langa institutiile europene si actorii europeni ce isi desfasoara activitatea la Bruxelles;

·        promovarea parteneriatelor cu alte regiuni, institutii, ONG-uri europene;

·        sprijinirea procesului de modernizare a administratiei publice locale prin organizarea programelor de reprezentare a Consiliilor Judetene in mediul institutional european de la Bruxelles;

·        asigurarea unui flux permanent de informatie referitor la politicile, programele si initiativele europene.

Activitatile delegatilor in cadrul Biroului UNCJR de la Bruxelles au mai inclus:

·        organizarea de reuniuni tematice cu diferiti responsabili europeni;

·        participarea la redactarea unor proiecte;

·        sprijinirea organizarii de evenimente de promovare a UNCJR si, implicit, ale judetelor la Bruxelles.

 

Doamnelor şi domnilor consilieri,

Stimaţi colegi

 

         Rezultatele obţinute pe parcursul anului 2009, mă îndreptăţesc să apreciez că a existat o preocupare constantă pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite, în condiţiile în care capacitatea financiară de care s-a dispus, nu a fost la nivelul proiectelor şi aspiraţiilor Consiliului Judeţean Teleorman. Politica instituţiei noastre a avut ca linii directoare valorificarea judicioasă a resurselor şi a patrimoniului propriu, dar cu precădere atragerea de fonduri comunitare, prin promovarea a cât mai multor proiecte de interes public care să contribuie la dezvoltarea economică, socială şi culturală a judeţului nostru.

         Materializarea tuturor iniţiativelor executivului Consiliului Judeţean  Teleorman şi a consilierilor judeţeni nu ar fi fost posibilă fără eforturile aparatului de specialitate al consiliului judeţean şi ale unităţilor din subordine, dar nici fără disponibilitatea de colaborare de care au dat dovadă permanent primarii şi consilierii locali din unităţile administrativ teritoriale ale judeţului.

         Apreciez că prin activitatea desfăşurată de Consiliul Judeţean Teleorman s-a reuşit în mare măsură să se răspundă problemelor prioritare ale judeţului.

         Pentru anul 2010, în contextul economic actual, rămâne în continuare prioritară dezvoltarea economico-socială şi culturală a judeţului, realizarea mai multor programe în parteneriat cu unităţi administrativ teritoriale din judeţ pentru atragere de finanţări externe, devoltarea şi modernizarea infrastructurii la nivelul judeţului.

         Alte informaţii şi detalii cu privire la acţiunile şi rezultatele înregistrate în anul 2009, pot fi obţinute consultând site-ul Consiliului Judeţean Teleorman (www.cjteleorman.ro).

 

 

 

 

 

 

 

PREŞEDINTE,

 

Liviu Nicolae Dragnea