CONSILIUL JUDEŢEAN
TELEORMAN
P R E Ş E D I N T E
RAPORT
privind: modul de îndeplinire a
atribuţiilor proprii şi a hotărârilor Consiliului judeţean pe anul 2009
În conformitate cu
prevederile art. 104 alin. (3) lit. „b”
din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale în exercitarea
atribuţiilor ce-mi revin în relaţia cu consiliul judeţean vă prezint raportul
privind modul de îndeplinire a atribuţiilor proprii şi a hotărârilor
Consiliului judeţean pe anul 2009.
În calitate de preşedinte
al consiliului judeţean, cunoscut fiind faptul că reprezint judeţul în
relaţiile cu celelalte autorităţi publice şi juridice române şi străine, precum
şi în justiţie, am pus pe prim plan atât coordonarea directă, cât şi
participarea activă a tuturor celor implicaţi în administraţia publică
judeţeană, la programele şi strategiile aprobate prin hotărâri de autoritatea
publică judeţeană.
Raportul oferă
informaţii concrete despre activitatea consiliului judeţean şi a serviciilor
publice de sub autoritatea acestuia.
Am acordat atenţie
deosebită stabilirii necesităţii, oportunităţii, legalităţii, analizei
economice şi tehnice, surselor de finanţare, beneficiul pentru comunitate al
actelor administrative emise de către funcţionarii publici din aparatul de
specialitate, cât şi cei din subordinea autorităţii publice judeţene.
M-am implicat direct
în elaborarea, fundamentarea şi luarea deciziilor, conlucrând şi consultându-mă
cu compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate al
consiliului judeţean.
Cu privire la rolul
consiliului judeţean, în conformitate cu prevederile Constituţiei României şi
ale Legii administraţiei publice locale, pentru coordonarea activităţii
consiliilor comunale, orăşeneşti şi municipale am pus un accent deosebit pentru
realizarea serviciilor publice de interes judeţean.
Colaborarea cu
primarii unităţilor administrativ-teritoriale a avut drept rezultat promovarea
şi realizarea unor proiecte de infrastructură, precum şi din domeniul
social-cultural de interes public de o valoare şi o importanţă deosebită pentru
comunitatea locală.
Raportul cuprinde în
sinteză activităţile pe care le-am desfăşurat în anul 2009 grupate pe structura
aparatului de specialitate şi a serviciilor publice din subordine.
Astfel, prin activităţile
desfăşurate în anul 2009 de aparatul de specialitate al Direcţiei Administraţie
Publică Locală s-a asigurat în condiţii bune, asistenţă tehnică şi sprijin în
domeniul administraţiei publice instituţiilor şi serviciilor publice din
subordine, precum şi consiliilor locale sau primarilor, la cererea expresă a
acestora.
Compartimentul
administraţie publică locală a sprijinit şi îndrumat primăriile din judeţ în
activitatea de elaborare şi aprobare a Regulamentului de organizare şi
funcţionare a consiliilor locale ca urmare a prevederilor Legii administraţiei
publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare şi a Legii nr. 393/2004 privind statutul aleşilor locali, de
eliberare a certificatelor de producător şi de elaborare a Nomenclatorului
actelor ce se constituie în dosare pentru documentele create şi gestionate de
autoritorităţile administraţiei publice locale.
În baza prevederilor
Hotărârii Guvernului nr. 1334/2004 şi a Hotărârii Guvernului nr. 348/2004, au fost
organizate activităţi în pieţele, târgurile şi oboarele din judeţ privind
comercializarea produselor agroalimentare pe baza certificatelor de producător.
Prin Compartimentul
Cancelarie s-au realizat activităţi privind organizarea şi desfăşurarea
şedinţelor de consiliu judeţean şi comisii de specialitate, s-au înregistrat şi
comunicat hotărârile adoptate de autoritatea administraţiei publice judeţene,
dispoziţiile emise de subsemnatul, precum şi editarea a patru numere ale
Monitorului Oficial al Judeţului.
În Monitorul Oficial
al Judeţului, s-au publicat hotărârile consiliului judeţean pentru uzul
autorităţilor publice locale, dispoziţii ale preşedintelui, programe de
activităţi, strategii de dezvoltare, informaţii de interes public şi informaţii
privind legislaţia apărută în domeniul administraţiei publice locale.
Convocarea
consiliului judeţean pentru cele 17 şedinţe de consiliu s-a făcut întotdeauna
în scris, prin intermediul secretarului judeţului, cu respectarea prevederilor
art. 94 alin. (3) şi (4) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar proiectul ordinii
de zi a fost adus la cunoştinţa locuitorilor judeţului prin mass-media locală,
publicat şi pe site-ul consiliului judeţean sau afişat la sediul instituţiei.
Întrucât au apărut
probleme importante şi urgente pentru judeţ, a căror rezolvare nu a putut fi
amânată până la următoarea şedinţă ordinară, a fost necesară convocarea
consiliului judeţean în două şedinţe extraordinare şi trei şedinţe „de îndată”.
În anul 2009, ca
urmare a problemelor analizate şi dezbătute în cadrul şedinţelor, consiliul
judeţean a adoptat un număr de 145 hotărâri, care sunt publicate pe site-ul
consiliului judeţean, ce privesc:
- adoptarea şi
rectificarea bugetului propriu, a bugetelor de venituri şi cheltuieli, a
numărului de personal şi a fondului salariilor de baza ale instituţiilor şi
serviciilor publice din subordine, repartizarea pe unităţi administrativ
teritoriale a cotei de 20% din sume defalcate din TVA şi a cotei de 22% din
impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale, precum şi a celor
reţinute ca urmare a diminuării cu gradul de necolectare pentru susţinerea
programului de dezvoltare locală şi pentru programul de infrastructură care necesită
cofinanţare locală pe anul 2009, repartizarea sumelor defalcate din T.V.A.
alocate judeţului Teleorman, prin Legea bugetului de stat pe anul 2009 pentru
finanţarea cheltuielilor privind drumurile judeţene, aprobarea contului de
încheiere a exerciţiului bugetului propriu al judeţului pe anul 2008.
- programul
activităţilor, manifestărilor, competiţiilor şi acţiunilor cultural–sportive şi
de tineret, religioase, educative şi de divertisment–recreere;
- programul Integrat
de Gestiune a Calităţii Aerului pentru localităţile Turnu Măgurele şi Zimnicea.
- aprobarea
Protocolului de colaborare între Consiliul Judeţean Teleorman şi Inspectoratul
de Poliţie al Judeţului Teleorman în domeniul siguranţei rutiere pe drumurile
judeţene.
- asocierea
judeţului Teleorman cu unităţile administrativ-teritoriale în vederea
înfiinţării Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Managementul Deşeurilor
Teleorman”.
- asocierea
judeţului Teleorman cu judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa,
Prahova în vederea constituirii Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară
„Situaţii de Urgenţă Sud Muntenia”.
- proiectul
„Reabilitare Spital Judeţean de Urgenţă Alexandria, Judeţul Teleorman şi a
cheltuielilor necesare implementării”.
- Planul de analiză
şi acoperire a riscurilor identificate la nivelul judeţului Teleorman.
- proiectul
„Reabilitare şi modernizare centru şcolar pentru educaţie incluzivă Alexandria
şi a cheltuielilor necesare implementării”.
- participarea
judeţului Teleorman prin Consiliul Judeţean Teleorman, la Programul de
îmbunătăţire a calităţii mediului prin împădurirea terenurilor agricole
degradabile, în calitate de solicitant şi coordonator.
- aprobarea
încheierii Acordului de parteneriat între judeţul Teleorman, prin Consiliul
Judeţean Teleorman, Regia Naţională a Pădurilor Romsilva, Asociaţia Mai Mult
Verde şi S.C. Realitatea Media S.A. pentru realizarea, în comun, a campaniei de
împădurire „România prinde rădăcini” etapa toamnă 2009.
Aceste proiecte, precum şi actele
pregătitoare potrivit legii organice în domeniu, fundamentate, avizate şi mai
ales motivate, au dus la procedura de pregătire şi desfăşurare a şedinţelor
consiliului judeţean, ordinare sau extraordinare.
Trebuie remarcată buna conlucrare cu
comisiile de specialitate în pregătirea şi fundamentarea proiectelor de
hotărâre, precum şi cooperarea constantă a comisiilor de specialitate şi a
grupurilor de consilieri pentru promovarea şi susţinerea intereselor judeţului
nostru.
În exercitarea
atribuţiilor conferite de lege, am emis un număr de 544 dispoziţii, în
principal în domeniul resurselor umane şi salarizării, în domeniul urbanismului
şi disciplinei în construcţii, al achiziţiilor publice, al modificării stării
civile prin schimbarea numelui pe cale administrativă şi organizarea unor comisii.
În anul 2009 s-au
înregistrat un număr de 53 petiţii şi s-au primit în audienţă peste 370
cetăţeni, dar aceste cifre nu exprimă întreaga activitate din instituţie pentru
că zilnic se prezintă cetăţeni care solicită relaţii şi consultaţii cu privire
la domeniile de activitate din competenţa autorităţii noastre publice judeţene.
Prin Serviciul
juridic şi contencios, s-au susţinut interesele consiliului judeţean şi s-a
acordat asistenţă juridică autorităţilor publice locale din judeţ pentru
reprezentare la instanţă.
S-au întocmit documentaţiile necesare şi
s-a asigurat reprezentarea atât la instanţa de fond, cât şi în căile
extraordinare de atac de la instanţele superioare la care consiliul judeţean
este parte, într-un număr de 22 cauze, totalizând peste 150 termene de
judecată. Dosarele au avut ca obiect cauze civile, penale, comerciale, de
contencios administrativ, plângeri contravenţionale formulate în baza Legii
nr.50/1991 - privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri
pentru realizarea de locuinţe.
După calitatea procesuală a Consiliului
Judeţean Teleorman, în aceste litigii se pot evidenţia 18 litigii în care
autoritatea publică judeţeană a avut calitatea de pârât şi 4 litigii în care
Consiliul Judetean a avut calitatea de reclamant.
Acordarea de sprijin şi
asistenţă juridică a constat în consultanţă juridică, consiliilor locale sau
primăriilor, la cerere, formularea de acţiuni în justiţie, întâmpinări,
concluzii scrise, apeluri şi recursuri.
Cele mai multe dosare au
privit aplicarea Legii nr. 10/2001, dar şi acţiuni formulate în baza Legii nr.
544/2004 a contenciosului administrativ.
În
ceea ce priveşte activitatea economico-financiară, în calitate de ordonator
principal de credite am
urmărit îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiilor pe linie
financiar-contabilă prevăzută de Legea nr.215/2001 a administraţiei publice
locale, republicată,
cu modificările şi
completările ulterioare, Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale cu
modificările şi completările ulterioare şi Legea nr.82/1992 a contabilităţii.
Am elaborat şi fundamentat proiectul de buget propriu, al judeţului, urmărind modul de realizare a
veniturilor, angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor în limita
creditelor bugetare aprobate şi a veniturilor bugetare posibil de încasat,
precum şi organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii, prezentând la
termen situaţiile financiare asupra
patrimoniului aflat în administrare şi execuţia bugetară.
Pe această bază s-a aprobat bugetul
propriu al judeţului şi bugetele celor 13 institutii şi servicii publice
subordonate, finanţate astfel :
►
integral din bugetul local - 5 instituţii,
►
din venituri proprii şi subventii
acordate de la bugetul local - 5 institutii şi servicii publice ;
►
integral din venituri proprii - 3 servicii publice.
Bugetul propriu al
judeţului a fost rectificat pe parcursul exerciţiului bugetar al anului 2009,
atât ca urmare a unor acte normative cât şi prin majorarea şi utilizarea
,,Fondului de rezervă bugetară la dispoziţia consiliului judeţean” cu
disponibilităţile înregistrate la unele capitole bugetare sau a unor virări de
credite de la un capitol bugetar la altul. Urmare acestor rectificări,
veniturile definitive ale bugetului
propriu pe anul 2009 au fost de 153.224 mii lei.
Ca urmare a insuficienţei fondurilor
pentru investiţiile publice de interes local finanţate din fonduri
nerambursabile, în temeiul prevederilor art.61 din Legea nr.273/2006 privind
finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare şi a
Legii.215/2001 a administraţiei publice locale, am propus consiliului judetean
aprobarea contractării unei finanţări rambursabile interne, în valoare de
30.529.000 lei pentru prefinanţarea şi cofinanţarea proiectelor care
beneficiază de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeană.
Prin
Compartimentul achiziţii publice, în anul 2009, s-au desfăşurat
următoarele proceduri de achiziţie publică:
- cereri de oferte
pentru furnizare de produse şi pentru achiziţii publice de servicii
- licitaţii
deschise: pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor:
a)
reabilitare DJ 601F Coşoteni –
Albeşti, 12,156 km,
reabilitare
DJ 504B Trivalea Moşteni –Talpa, 5,054 km, reabilitare DJ 601F Albeşti –
Mavrodin, 11,344 km, reabilitare DJ 506 Negreni-Tatarastii de Jos, 4,840 km,
reabilitare DJ 612 A Balta Sărată –Plopii Slăviteşti, 11,473 km, reabilitare DJ
506ª, Purani–Răsmireşti – limită judeţ Giurgiu, 14,000 km, reabilitare DJ
611 lim.jud.Giurgiu-Gratia-Sârbeni-lim.jud.Dâmboviţa, 9,380 km;
b) pentru
execuţia lucrărilor
de reconstructie şi reabilitare poduri
la obiectivele “Infrastructură rutieră
afectată de inundaţiile din perioada aprilie- mai şi iulie – august 2005, în
judeţul Teleorman”, barajele aflate pe pârâul Vîjiştea,în localităţile
Vităneşti, Răsmireşti, Mîrzăneşti, judeţul Teleorman, DJ 543 , limita judeţului
Olt-Prundu-Lunca, 7km, DJ 701, limită judeţ
Dâmboviţa-Gratia-Poeni-Siliştea-Scurtu
Mare-Slăveşti-Ciolăneşti-Zâmbreasca-Dobroteşti, 55,450 km, lucrări şi
servicii de întreţinere multianuală iarna şi vara 2009-2012 pentru drumurile
judeţene);
c) pentru furnizare
de produse la implementarea proiectului ,,Reabilitarea barajelor aflate pe pârâul Vîjistea în localitatile
Vităneşti, Răsmireşti, Mârzaneşti, judeţul Teleorman”
d) pentru achiziţii
publice de servicii: (PT, DE, la „Reabilitare
DJ506, Cervenia-Vităneşti- Băbăiţa 41Km”, serviciu de supervizare lucrări
pentru obiectivul “Fluidizare trafic la
punctul de control trecere frontiera Turnu Măgurele-Nikopol prin reabilitarea
primară a drumului judeţean DJ 546 între km 4+000-40+000”, servicii pentru
implementarea proiectului ,,Reabilitare
DJ 701, limită jud. Dâmboviţa-Gratia- Poeni- Siliştea- Scurtu Mare -Slăveşti
-Ciolăneşti –Zâmbreasca -Dobroteşti, 55,450 km”, servicii pentru
implementarea proiectului ,,Reabilitare
DJ 543, limita judeţului Olt-Prundu-Lunca, 7 km, servicii pentru
implementarea proiectului „Reabilitarea barajelor aflate pe pârâul Vijiştea
în localităţile Vităneşti, Răsmireşti, Mârzăneşti, judeţul Teleorman”,
contractarea unei finanţări rambursabile interne, în valoare de 30.529.000 lei
pentru prefinanţarea şi cofinanţarea proiectelor care beneficiază de fonduri
externe nerambursabile de la Uniunea Europeană;
- de asemenea au fost aplicate proceduri de
licitaţie deschisă urmată de o etapă
finală de licitaţie electronică pentru
furnizare de produse la achizitionarea şi
distribuţia produselor lactate şi de panificaţie pentru elevii din
clasele I-
Prin Serviciul
Drumuri şi Poduri s-a urmărit execuţia corectă a lucrărilor pe următoarele
drumuri judeţene: Reabilitare tronson DJ 703-lim jud Olt-Balaci, Reabilitare tronson DJ 703, Siliştea
Gumeşti-Ciolăneşti, Pod pe DJ 653, peste pârâul Călmăţuiu la Balta Sărată, Reabilitare DJ 601B, Siliştea-Puranii de Sus,
Reabilitare DJ 612B Satu Vechi-Drăcşenei-Beuca-Dobroteşti, Reabilitare DJ 503,
lim jud. Giurgiu-Drăgăneşti Vlaşca, Reabilitare DJ 601F, Coşoteni-Albeşti,
Reabilitare DJ 601F, Albeşti-Mavrodin, Reabilitare DJ 611, lim. judeţ
Giurgiu-Gratia –Sîrbeni-lim. judeţ Dâmboviţa, Reabilitare DJ 612A, Balta
Sărată-Plopii Slăviteşti, Reabilitare DJ 506, Negreni-Tătărăştii de Jos.
A
fost asigurat secretariatul tehnic pentru efectuarea recepţiilor la terminarea
lucrărilor a 10 drumuri judeţene (DJ 503, DJ 504, DJ 506, DJ 601B, DJ 601C, DJ
601F, DJ 611, DJ 612, DJ 612A, DJ 701 ), a podului amplasat pe DJ 653, km
79+800, peste pârâul Călmăţuiu la Balta Sărată, a podului amplasat pe DJ 703,
km 128+119 peste pârâul Cîinelui la Necşeşti.
Au fost
efectuate recepţii finale privind
lucrările efectuate pe 16 drumuri judeţene (DJ503, DJ 504, DJ 504B, DJ506, DJ
506B, DJ601, DJ 601B, DJ 601C, DJ 679B, DJ 679E, DJ 612, DJ 612A, DJ 612B, DJ
701, DJ 703) şi pentru podul amplasat pe
DJ 703, km 159+337 la Mavrodin, varianta ocolitoare provizorie de circulaţie a
podului amplasat pe DJ 504B, km 18+191 peste pârâul Câinelui la Gărăgău.
În
anul 2009 s-au eliberat un număr de 126 acorduri şi 109 autorizaţii pentru
amplasarea sau executarea de lucrări în zona drumurilor publice judeţene.
Compartimentul
transporturi judeţene a introdus în sistemul electronic şi în baza de date a
Agenţiei pentru Serviciile Societăţii Informaţionale, datele necesare
licitaţiilor de atribuire electronică a traseelor cuprinse în Programul de
transport public judeţean de persoane prin curse regulate, valabil pentru
perioada 2008-2011, aprobat prin Hotărârea Consiliului Judeţean Teleorman nr.
45 din 31 martie 2008, pentru şedinţele de atribuire din datele de 10.04.2009,
08.05.2009, 07.08.2009 şi 30.10.2009. Prin aceste licitaţii de atribuire electronică
s-au atribuit trasee care nu au fost solicitate iniţial de către operatorii de
transport rutier sau au fost atribuite trasee pentru care au apărut renunţări.
De asemenea, s-a efectuat permanent
controlul operatorilor de transport rutier care efectuează curse pe traseele
cuprinse în Programul de transport public judeţean de persoane prin curse
regulate, valabil pentru perioada 2008-2011, întocmindu-se adrese către
aceştia, ori procese verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor,
s-au constatat încălcări ale prevederilor legale în două cazuri.
Am actualizat permanent traseele cuprinse
în Programul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate,
valabil pentru perioada 2008-2011, în funcţie de cerinţele de deplasare ale
populaţiei.
Am eliberat opt licenţe de traseu pentru
efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse
regulate speciale, unui număr de patru operatori de transport rutier.
Au fost încheiate contracte de achiziţii,
de comodat şi de închiriere ca urmare a aprobării consiliului judeţean, după
cum urmează:
-contract de administrare cu Consiliul
local al comunei Vârtoape
-contracte de comodat cu Asociaţia de
Dezvoltare Intercomunitară Teleormanul şi Asociaţia EuroTeleorman
- contracte de închiriere cu SC APA
S-a efectuat
vânzarea prin licitaţie publică a unui număr de 36 spaţii medicale din domeniul
privat al judeţului situate în imobilele Policlinică, Stomatolocie, clădire
poartă Dermatologie, din municipiul Alexandria şi 1 spaţiu medical situat în
imobilul Dispensar Poroschia.
S-au încheiat un
număr de 37 contracte vânzare-cumpărare în sumă de 1.069.238,77 lei, din care
pentru 33 spaţii plata s-a făcut integral iar pentru 4 spaţii plata se face în
rate lunare.
Pentru Direcţia Managementul proiectelor
cu finanţare internaţională, în anul 2009, am aprobat, prin hotărâri ale
consiliului judeţean, implementarea următoarelor proiecte:
1. “Reabilitare DJ 701 -
limita jud. Dâmboviţa-Gratia-Poeni-Siliştea-Scurtu
Mare-Slăveşti-Ciolăneşti-Zâmbreasca-Dobroteşti (55,45 km, 11 poduri )“
2.
“Reabilitare DJ 506 - Cervenia-Vităneşti-Băbăiţa ( 40,6 km, 3 poduri, 234
drumuri laterale, 234 podeţe, 1600 intrări în curţi)”
3. „Reabilitarea infrastructurii rutiere afectate de inundaţiile
din perioada aprilie-mai şi iulie-august, 2005 in judeţul Teleorman”
4. „Punct de control si trecere a frontierei cu bacul la Turnu Magurele – Nikopol”, proiect
finalizat în 2009
5. „Reabilitarea barajelor aflate pe paraul Vijistea in
localitatile Vitanesti, Razmiresti, Marzanesti, judetul Teleorman”
6. „Reabilitare DJ 543, limita judeţului
Olt-Prundu-Lunca km 16+200-23+050",
7. „Fluidizare trafic la punctul
de control trecere frontieră Turnu Măgurele- Nikopol, prin reabilitarea primară
a DJ 546, între km 4+000- km 40+000”
8. „Evaluare de mediu pentru Planul Judetean de Gestionare a
Deseurilor – Teleorman”
9.
,,Sistem integrat de
management al deşeurilor în judeţul Teleorman" / ISPA 2002”
10.
„Strategia de
dezvoltare durabilă a judeţului Teleorman 2008-2013 / Programul Operaţional
Dezvoltarea Capacităţii Administrative”
11. ,, Reabilitare drum de legatură rutieră între oraşul Videle şi
DN 61, Milcovăţu, prin modernizarea DJ 601D, km 14+514 – 27+214, Mereni –
Videle şi DJ 612, km 0+000-6+900, Milcovăţu (jud. Giurgiu) – Mereni ”.
Ca urmare a hotărârilor adoptate s-au
depus cereri de finanţare pentru următoarele proiecte:
1. „Personal
european pentru administratia publica”
Valoare proiect:
172.213 euro
2.
“Realizare studiu de fezabilitate pentru DJ 642 limita
judet Olt, Moldoveni- Islaz, km 60- 00 –
69 + 55( 9,55 km)”
Valoare proiect:
250.046,00 euro
3.
„Reabilitarea
infrastructurii drumului judetean DJ 504 Cernetu(DJ 506) – Alexandria(E 70), 42+060 km – 53+834 km, Repararea si reconstructia drumului PVN 1026,
Zagrazhden-port Zagrazhden si repararea drumului municipal
ІV 11042(PVN
1020), Iskar- Slavovitsa, districtul Pleven”/
Valoare proiect:
7.755.255,55 euro
4.
„Reabilitare si modernizare Centru Scolar pentru Educatie Incluziva Alexandria”
Valoare proiect:
4.361.482,49 lei
5.
“Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru modernizare
sistem rutier, Drum Expres de legătură, limită judeţ Olt – Punct Control şi Trecere Frontieră Turnu
Măgurele – Nicopole, tronson 1, Segarcea Vale-Liţa-Turnu
Măgurele(intersecţia cu DN52)”, valoare proiect: 383.253,00 euro
6. “Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru modernizare
sistem rutier, Drum Expres de legătură, limită judeţ Olt – Punct Control şi Trecere Frontieră Turnu
Măgurele – Nicopole, tronson 2, Uda Clocociov – Saelele – Lunca”, valoare proiect: 378.346,00 euro
7.
“Elaborare
Studiu de Fezabilitate pentru modernizare sistem rutier, Drum Expres de
legătură, limită judeţ Olt – Punct
Control şi Trecere Frontieră Turnu Măgurele – Nicopole, tronson 3, Beciu
- Plopii Slăviteşti – Slobozia Mîndra”, valoare proiect: 377.010,00 euro
8.
“Realizare
studiu de fezbilitate pentru DJ 506 Beiu – Smârdioasa- Izvoarele, km 0- 10+ 674
( 8,674 km) “, valoare
proiect: 250.961,00 euro
9.
“Imbunătăţirea capacităţii operaţionale pentru răspuns în situaţii de
urgenţă in regiunea transfrontalieră Teleorman-Velico-Târnovo”, valoare proiect: 5.597.898,00 euro
10. „Achiziţionare
echipamente specifice pentru imbunătăţirea capacităţii si calităţii sistemului
de intervenţie in situaţii de urgenţă si pentru acordarea asistenţei medicale
de urgenţă si a primului ajutor calificat, in Regiunea Sud Muntenia”, valoare
proiect: 49.995.241,99 lei
11. „Reabilitare Spital
Judetean de Urgenta Alexandria judetul Teleorman”, valoare proiect:
84.290.400 lei
12.
“Realizare
cadastru
rutier
al
drumurilor
judetene
din
judetul
Teleorman
si
strategie
comuna
de
dezvoltare
a
infrastructurii
in
judetul
Teleorman
si
Belene”, valoare proiect: 1.405.025 euro
13.
“Programul de imbunatatire a calitatii mediului prin impadurirea
terenurilor agricole degradate”, valoare proiect: 958.137 euro
14. Înlocuirea
sistemului de încălzire clasic şi a sistemului de producere a apei calde
menajere cu sisteme ce utilizează energia produsă din surse regenerabile în
cadrul Spitalului de Psihiatrie Kalinderu – Balaci, valoare proiect: 334.540 euro
15. „Înlocuirea sistemului de încălzire clasic şi a sistemului de
producere a apei calde menajere cu sisteme ce utilizează energia produsă din
surse regenerabile în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Alexandria – secţia
boli infecţioase, secţia oncologie şi compartimentul de dermato-venerice”,
valoare proiect: 491.390 euro
Au fost acceptate la finantare urmatoarele
cereri de finantare şi urmează să se încheie contractele de finanţare pentru
următoarele proiecte:
1.”Elaborarea planului
cadastral pentru drumurile judetene din judetul Teleorman”
2.”
Realizare studiu
de fezabilitate pentru Drumul Viilor, Tronson I”
3. „Realizare studiu de fezabilitate pentru Drumul
Viilor, Tronson II”
4. „Realizare studiu de fezabilitate pentru Drumul
Viilor, Tronson III’’
5. „Achiziţionare echipamente specifice
pentru imbunătăţirea capacităţii si calităţii sistemului de intervenţie in
situaţii de urgenţă si pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă si a
primului ajutor calificat, in Regiunea Sud Muntenia”
6.„Reabilitare
Spital Judetean de Urgenta Alexandria, judetul Teleorman”
În cursul anului 2009
a fost acordată asistenţă tehnică pentru depunerea de proiecte şi întocmirea
cererilor de finanţare consiliilor locale pentru următoarele obiective:
1.
Reabilitare Institutii de Invaţământ Oraş Zimnicea (reabilitarea şi
modernizarea celor 2 şcoli generale cu cls. I-VIII din oraş)
Valoare totală : 1.363.063
euro
2.
Reabilitare
Scoala de
Arte si Meserii oras Zimnicea (reabilitarea şi
modernizarea clădirii)
Valoare totală : 822.154 euro
3.
Reabilitarea,
modernizarea, extinderea şi echiparea sediilor şcolilor generale din comuna
Islaz, judeţul Teleorman
(reabilitarea, modernizarea şi dotarea şcolilor)
Valoare totală : 2.542.555 euro
4.
Reabilitarea,
modernizarea infrastructurii educaţionale la Şcoala cu cls. I-VIII sat
Frumoasa, comuna Frumoasa, judeţul Teleorman
(reabilitarea şi modernizarea
clădirii)
Valoare totală : 592.019
euro
5.
Reabilitare
drumuri comunale in comuna Olteni, judetul Teleorman”- reabilitarea drumurilor comunale in localitatea Olteni
Valoare
totala:
7.580.000 euro
6.
Reabilitarea drumurilor comunale in satele Vitanesti,
Purani, Silistea si Schitu Poenari in comuna Vitanesti, judetul Teleorman”-
reabilitarea drumurilor comunale in satele din localitatea Vitanesti
Valoare totala:
7.994.337,00 euro
7.
Reabilitare
drumuri comunale in comuna Calmatui, judetul Teleorman”- reabilitarea drumurilor comunale din localitatea Calmatuiu
Valoare totala:
7.992.805,00 euro
8.
Modernizarea
si reabilitarea drumurilor comunale in
comuna Saelele, judetul Teleorman”- reabilitarea si modernizarea drumurilor comunale in localitatea Olteni
Valoare totala:
7.580.000 euro
9.
Realizare
studiu de fezabilitate pentru drumurile comunale din localitatea Buzescu, judetul Teleorman” – realizare
studiu de fezabilitate pentru drumurile comunale din localitatea Buzescu
Valoare
totala:
257.770 euro
10.
Realizare
studiu de fezabilitate pentru drumurile comunale din localitatea Bragadiru” –
realizare studiu de fezabilitate pentru drumurile comunale din localitatea
Bragadiru
Valoare totala:
257.770 euro
11. Infiintare Camin pentru batrani
si persoane cu nevoi speciale in comuna Saelele, judetul Teleorman”- realizarea
unui Cămin de bătrâni în comuna Saelele, sat Pleaşov judeţul Teleorman
Valoare totală : 726.136,00 euro
Comunicarea publică şi Informarea populaţiei au fost realizate,
de regulă, prin comunicate de presă, ştiri, materiale informative, conferinţe
de presă şi interviuri vizând acţiunile curente şi pe termen scurt, iar
periodicitatea comunicării fiind, în general, săptămânală.
În perioada 1
ianuarie–31 decembrie 2009 au fost transmise mass–mediei peste 500 de
comunicate, anunţuri, informări de presă, majoritatea au apărut în presa scrisă
locală sau au fost difuzate prin audio–vizualul local şi care au fost inserate
în totalitate pe pagina proprie de Internet.
Deşi, în unele cotidiene locale, activităţile
Consiliului Judeţean au fost prezentate subiectiv, motivat politic, aprecierea
generală este că relaţiile cu mass–media şi comunicarea publică s-au desfăşurat
corect şi normal în cursul anului 2009 din ambele sensuri şi au favorizat cunoaşterea
obiectivă a activităţilor Consiliului Judeţean de către cetăţenii judeţului.
O activitate
distinctă în domeniul comunicării, reglementată prin Legea nr. 544/2001 este asigurarea liberului acces la informaţiile
de interes public. Prin site–ul propriu am asigurat publicarea
informaţiilor de interes public care se comunică din oficiu, iar prin
compartimentul de specialitate am răspuns în termenul legal celor 26 petenţi
(instituţii sau persoane fizice) care ni s-au adresat în cursul anului 2009, în
toate cazurile fiind respectat termenul legal.
Anual a fost constituit un fond pentru
recompensarea elevilor care au obţinut rezultate excepţionale la olimpiadele
şcolare naţionale şi internaţionale.
Aceştia au beneficiat, ca şi
profesorii care i-au pregătit, şi în anul 2009 de premii oferite de Consiliul
Judeţean (suma de premiere fiind de peste 8 mii lei).
Programul sportiv a fost structurat în
două mari părţi, adresate sportului de masă şi respectiv, sportului de
performanţă. Beneficiarii celor 40 de acţiuni sportive de masă au fost tinerii,
adulţii şi pensionarii, fiind organizate competiţii specifice fiecărei
categorii de vârstă. O atenţie deosebită s-a acordat sportului şcolar. Dacă în
anii 2001–2008 s-a reuşit relansarea acestuia, prin
calendarul sportiv al
Consiliului Judeţean pe 2009 s-a realizat întroducerea acestor competiţii în
tradiţia sportivă locală. În cadrul programului “Tinereţe fără vârstă” s-au
organizat competiţii de cros, şah şi table pentru pensionari.
O realizare deosebită
din program a constituit-o sportul de performanţă. Au beneficiat de premii
substanţiale primii 20 de sportivi de performanţă clasificaţi în anul 2009 de
către Direcţia Judeţeană de Sport.
Acţiunile în domeniul educaţiei au vizat în primul rând buna derulare a Programului guvernamental “Lapte şi Corn”
pentru elevii din clasele
I–VIII şi pentru copiii din învăţământul preşcolar de stat şi privat cu program
normal de 4 ore.
De programul respectiv au beneficiat în primul semestru
al anului trecut (aferent anului şcolar 2008–2009) 40.555 preşcolari şi elevi,
iar în semestrul al doilea (aferent anului şcolar 2009–2010) numărul
preşcolarilor şi elevilor beneficiari este de 38.712;
Conform Planului
de audit public intern aprobat pe anul 2009, în conformitate cu
Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern şi Normele metodologice de
organizare şi funcţionare a auditului public intern ale Consiliului Judeţean
Teleorman nr.1601/2003, auditorii interni au elaborat Raportul de audit public
intern pe anul 2008 la Consiliului Judeţean Teleorman, auditul activitatii
financiar contabile la Serviciul de Exploatatii Piscicole, la Muzeul Judetean
Teleorman, la Biblioteca Judeteana “Marin Preda” şi Auditul activităţii IT la
Consiliul Judetean Teleorman.
Concluziile
echipei de audit au fost elaborate pe baza constatărilor făcute, având un
caracter fundamentat din care a rezultat
că nu există abateri cu caracter financiar sau fapte care, potrivit legii,
constituie infracţiuni.
Prin activităţile desfăşurate, în anul
2009, prin Arhitectul şef al judeţului, s-au emis un număr de 199 certificate
de urbanism, 305 de avize ale structurii de specialitate din cadrul Consiliului
judeţean necesare emiterii certificatelor de urbanism de către primarii
localităţilor din judeţ, 39 autorizaţii de construire, 74 de avize ale
structurii de specialitate din cadrul Consiliului judeţean necesare emiterii
autorizaţiilor de construire de către primarii localităţilor din judeţ, 90
avize ale Comisiei Tehnice de Arhitectură, Urbanism şi Amenajarea Teritoriului,
s-au efectuat 38 de controale la primăriile din judeţ în vederea rezolvării
scrisorilor şi reclamaţiilor primite, precum şi ca urmare a audienţelor ţinute
la localităţile din judeţ.
Au fost elaborate un număr de 13 Planuri
Urbanistice Generale cu Regulamentele Locale de Urbanism aferente pentru
comunele Beciu, Beuca, Dracea, Fîntînele, Frăsinet, Islaz, Mavrodin, Purani,
Saelele, Uda Clocociov, Segarcea Vale, Drăcşenei şi Drăgăneşti Vlaşca.
Prin
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Drepturilor Copilului, cel
mai complex serviciu public de interes judeţean, s-a urmărit realizarea
obiectivelor stabilite prin strategia de dezvoltare a sistemului de asistenţă
socială pentru copii, persoane vârstnice şi persoane cu handicap pentru
perioada 2008-2013, pentru descentralizarea sistemului de asistenţă socială de
la nivel judeţean la nivel local, către comunităţile de unde provin persoanele
aflate în dificultate, integrarea socio-profesională a tinerilor din sistemul
de protecţie, perfecţionarea profesională a personalului din sistemul de
protecţie, reducerea numărului de copii instituţionalizaţi, prin reintegrare
familială şi prin instrumentarea eficientă a cazurilor sesizate, inserţia
copilului cu handicap în mediul social real, asigurarea unui mediu stabil de
creştere şi îngrijire pentru copiii aflaţi în sistemul de protecţie, prin
adopţie, urmărind eficientizarea colaborării între autorităţile publice locale.
În
urma instrumentării sesizărilor primite în cadrul Serviciului Alternativ de Tip
Familial, în anul 2009 s-au instituit 65 de măsuri de protecţie speciale –
plasamente familiale (la AMP, familii sau persoane) şi 14 tutele. Urmare
monitorizării cazurilor active, s-au încetat 106 măsuri de protecţie speciale şi 5 tutele
prin: adopţii, reintegrări în familie, reintegrare socio-profesională a
tinerilor, precum şi ca urmare a împlinirii vârstei de 18 ani.
Conform obiectivului
stabilit in Strategia Judeteană pentru anii 2008-2013, s-au asigurat servicii
de pregătire a tinerilor cu dizabilităţi,
in vederea tranzitiei către segmentul de protectie a adultilor . În
acest sens, un număr de 6 tineri cu handicap au fost transferati la Complexul
de Servicii pentru Persoanele Adulte cu Handicap Videle şi la
La data de 1 mai 2009
s-a incheiat proiectul „Vrem
să ştim cum putem să muncim!”, finanţat din fondul Phare 2006 Măsuri de
Incluziune Socială.
În cadrul proiectului 140 de tineri care
au părăsit sau se pregătesc să părăsească sistemul de protecţie a copilului din
judeţul Teleorman au beneficiat de informare, consiliere şi orientare
profesională. Un număr de 42 de tineri (28 băieţi şi 14 fete) au urmat cursuri
de formare profesională, dintre aceştia 10 tineri au fost angajaţi legal. Toţi
tinerii care au format grupul ţintă sunt mai bine pregătiţi să facă faţă
provocărilor unui parcus de viaţă independent.
Din
randul beneficiarilor finali ai proiectului, au făcut parte potentialii
angajatori, familiile tinerilor si comunitatea in care acestia traiesc,
asigurându-se astfel cadrul economic şi social pentru integrarea tinerilor.
Complexul de Servicii
pentru Persoane Adulte cu Handicap Videle compus din Centrul de Recuperare şi
Reabilitare Neuropsihiatrică si Centrul de Ingrijire si Asistenta, furnizează
servicii sociale specializate de găzduire, îngrijire, recuperare, reabilitare
şi asistenţă pentru un numar de 78 persoane cu handicap(C.I.A – 58 de persoane
si C.R.R.N – 20 de persoane) atat din judeţul Teleorman, cat si din alte
judete, temporar sau definitiv, acordând sprijin, facilităţi şi asistenţă
pentru prevenirea situaţiilor ce pun în pericol securitatea persoanelor adulte
cu handicap.
Centrul Judetean
pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale Teleorman şi-a
desfăşurat activitatea pe baza obiectivelor asumate prin contractul de
management aferent perioadei 2007-2010, a actului adiţional la acesta încheiat
în 2009, precum şi a Programului activităţilor competiţiilor manifestărilor
cultural-artistice şi de tineret aprobat de consiliul judeţean pentru anul
2009.
Pentru realizarea
activităţilor prevăzute în acest program a colaborat cu alte
instituţii/organizaţii culturale din judeţ, cămine culturale, ansambluri
artistice de amatori, şcoli generale şi licee.
Colaborarea s-a concretizat
în participarea reciprocă la
acţiunile şi manifestările culturale organizate (simpozioane, dezbateri,
expoziţii etc.) şi parteneriate culturale.
Toate acţiunile
instituţiei au fost cunoscute şi în plan naţional prin intermediul Buletinului
Informativ, editat de Centrul National pentru Conservarea şi Promovarea
Culturii Tradiţionale unde s-au prezentat acţiunile lunare precum şi recenzii
de carte şi materiale de presă.
Am susţinut editarea
unor lucrări de specialitate ale unor autori teleormăneni (Ex.Ion Scarlat-’’Din
Troianul Teleormanului spre lume’’), dar şi a unor pliante, calendare, afişe
etc.
Nevoile culturale ale
comunităţilor locale au fost onorate prin proiecte culturale, unele
tradiţionale, cum sunt : Festivalul concurs naţional de muzică uşoară ˝Ghiocelul de Aur˝, Festivalul naţional de muzică
populară ˝Pe deal la Teleormănel˝ ajuns la
ediţia a IXL –a, iar Festivalul ˝Tradiţiilor Populare
Teleormănene˝, ediţia a IV-a, (proiect nederulat în
totalitate din cauza fondurilor insuficiente),
“Zilele
Dunării˝,
“Zărezeanul – tradiţie
multietnică˝,
“Dragobetele – zeul
dreagostei la români˝,
“Căluşul –
perlă a patrimoniului cultural imaterial teleormănean˝ şi alte
spectacole prezentate în localităţile judeţului.
Ansamblul
’’Burnasul’’ a participat la manifestările oficiale organizate de către
comunităţile locale sau de către instituţii de specialitate, a susţinut
spectacole în Bucureşti, a participat la Gale, întruniri oficiale, festivaluri
internaţionale (Galaţi, Izmir Turcia), a fost organizator al Festivalului
naţional al obiceiurilor Drăgaica - Zimnicea.
Producţiile Ansamblului Burnasul au apărut
în 6 emisiuni TV naţionale(TVR 1-2, Favorit -3, etno-1), iar săptămânal în
emisiunile locale de la TV Media Sud şi Alexandria TV.
Biblioteca Judeţeana ,,Marin Preda” în conformitate cu Programul
de activitate aprobat de Consiliul Judeţean, a desfăşurat în anul 2009
activităţi cultural-educative pentru completarea relaţiilor cu publicul,
informatizarea bibliotecii, asistenţă metodică de coodonare a activităţii
bibliotecilor publice din judeţ.
S-au completat colecţiile bibliotecii cu
2224 documente specifice astfel:
300 documente specifice achiziţionate ( fonduri din bugetul alocat în
acest sens), ce constau în cărţi şi periodice; 526 documente specifice obţinute din donaţii, (edituri, donatori
particulari sau instituţii), 1398
documente specifice, donaţie, în
cadrul proiectului „ Sprijin pentru
implementarea lecturii publice în mediul rural”.
Pentru a fi puse la
dispoziţia publicului, documentele specifice,
s-au prelucrat biblioteconomic, prin utilizarea softului pentru biblioteci TINLIB, urmărindu-se crearea bazei de date on-line a
bibliotecii, prin introducerea în sistem informatizat a cărţilor noi şi
progresiv a celorlalte cărţi pe secţii.
Biblioteca
Judeţeană a aplicat la programul BIBLIONET
-Lumea in biblioteca mea- împreună cu alte 20 de biblioteci comunale din
judeţ, în vederea obţinerii de echipamente
şi acces la pregătire
profesională specifică, prin sponsorizare de către fundaţia Bill
& Melinda Gates şi a organizat intalniri de lucru cu bibliotecarii din
bibliotecile publice din judetul Teleorman, cu reprezentantii IREX Romania şi
reprezentati ai autoritatilor publice locale.
S-au desfăşurat
actvităţi tradiţionale şi de animaţie culturală :
„Ziua bibliotecarului”, „Zilele bibliotecii judeţene”,
Salonul editurilor teleormănene, ,,Copiii
noştri talentaţi”, ,,Lui Eminescu”, ,,Ziua Unirii Principatelor Române”,
,,Dragobetele”, ,,Ziua mărţişorului”, ,,Ziua femeii”.
Prin Biblioteca Judeţeană, am organizat
numeroase acţiuni cultural educative în parteneriat cu Bibliotecile publice
comunale. S-au organizat numeroase acţiuni cultural educative în parteneriat la localităţile: Buzescu,
Saelele, Ştorobăneasa, Peretu, ş.a..
Prin activitatea desfăşurată, s-a urmărit,
atragerea a tot mai mulţi cititori către bibliotecă, diversificând serviciile
oferite, încheind noi parteneriate
pentru îndeplinirea obiectivelor popuse.
În anul 2009 Muzeul Judeţean
Teleorman a desfăşurat un complex de activităţi având drept scop realizarea
atribuţiilor specifice instituţiei: evidenţă, cercetare, valorificare,
conservare-restaurare, conferinţe, colocvii, sesiuni ştiinţifice, publicaţii şi
articole de specialitate, relaţii publice.
În colaborare cu instituţii
de specialitate din ţara şi străinătate, s-au desfăşurat proiecte care vizează
cercetarea arheologică: Cercetări arheologice în situl de la
Ciuperceni în cadrul proiectului „Paleoliticul din România”, „Începuturile civilizaţiei europene –
neo-eneoliticul la Dunărea de jos”,
„Aşezările
civile şi fortificaţiile lor la Dunărea de Jos”
În cadrul proiectelor de cercetare s-au
desfăşurat în diferite localităţi ale judeţului Teleorman, mai multe campanii
ce săpături arheologice: Vităneşti, Zimnicea,Turnu Măgurele, Beciu şi Nanov.
Muzeul Judeţean Teleorman a participat la
expoziţii interne şi internaţionale:
-expoziţia internaţională The lost World of Old Europe - the Danube
Valley, 5000-3500 B.C. (Lumea pierdută a vechii Europe - valea Dunării,
5000-3500 î. Hr.), unde au fost expuse 5 statuete de os, provenite de
-expoziţia tinerantă Ţăranii şi comunismul. 60 de ani de la colectivizarea agriculturii,
ce a fost prezentată publicului la sediul Muzeului Satului din Bucureşti -
martie 2009.
Manifestarea instituţiei la nivelul
Uniunii Europene a fost sărbătorită la
Muzeul Judeţean Teleorman în seara zilei de 16 mai 2009, sub genericul Vezi, ascultă, gustă
şi simte o noapte magică la muzeu.
Au fost marcate prin manifestări culturale,
enumerate în continuare, evenimente istorice, aniversări, comemorări, precum şi
unele sărbători religioase.
În
cadrul manifestării „Ziua porţilor deschise la Muzeului Judeţean Teleorman”, a existat un program de vizitare
gratuită a expoziţiilor muzeului în prima zi de vineri a fiecărei luni.
Prin programul Muzeul - sursă de cultură şi educaţie s-a urmărit atragerea
publicului la muzeu şi la activităţile desfăşurate aici, mai ales a
preşcolarilor şi şcolarilor.
Prin
Serviciul de Cooperare Internă şi Internaţională am asigurat gestionarea de
relaţii de colaborare şi parteneriat între judeţul Teleorman şi localităţi din
judeţ, cu regiuni, instituţii şi organisme internaţionale.
Printre
proiectele definitivate in cadrul relatiilor de cooperare romano – franceze se
numara si proiectul: “Sprijin pentru
implementarea lecturii publice pentru prescolari in mediul rural din judetul
Teleorman”, ce a constat in: achizitionarea unui fond de carte pentru
copii in limba romana si franceza si pus la dispozitia Bibliotecii Judetene
Marin Preda, beneficiarul direct al proiectului;
organizarea unor cursuri de instruire a bibliotecarilor
si de sensibilizare a cadrelor didactice din sistemul de invatamant prescolar
din cele 20 de localitati selectate in cadrul proiectului in mediul rural.
Au fost
organizate activităţi de promovare a lecturii pentru preşcolari în bibliotecile
din mediul rural în comunele Buzescu, Frumoasa, Seaca, Segarcea Vale,
Scrioaştea şi Ştorobăneasa, la care au participat bibliotecari din cadrul Mediatecii
Departamentare Seine et Marne şi o autoare de carte pentru copii din Franţa,
Ramona Bădescu originală din Roşiorii de Vede, judeţul Teleorman.
În anul 2009
prin Asociaţia Euro Teleorman am organizat cea de-a 6-a ediţie a Zilei
Internaţionale a Dunării având ca parteneri Consiliul Judeţean Teleorman,
Consiliul Local Turnu Măgurele şi Provincia Overijssel din Olanda.
Asociaţia
Euro Teleorman a continuat activitatea de realizare a albumului monografic al
judeţului, activitate începută în anul 2008, identificând obiective de interes
turistic ale judeţului, culegând noi informaţii referitoare la acestea, toate
pentru a fi incluse în album. Prin crearea albumului monografic al judeţului,
se doreşte promovarea instituţiilor publice locale, membri Asociaţiei Euro
Teleorman, pe plan intern şi internaţional.
Direcţia
Generală de Pază a Judeţului Teleorman, în decursul anului 2009, în baza
contractelor de pază şi ordine publică, a prestat servicii pentru un număr de
14 beneficiari, din care 7 beneficiari din categoria instituţiilor publice şi 7
beneficiari din categoria societăţilor comerciale, sub diverse forme juridice
de organizare.
Activitatea
prestată beneficiarilor s-a făcut cu respectarea obiectului de activitate al
Direcţiei Generale de Pază a judeţului Teleorman şi al competenţei teritoriale,
asa cum au fost definite prin Hotărârea Consiliului Judeţean Teleorman nr. 72
din 29 august 2005 privind înfiinţarea Direcţiei de Pază a judeţului Teleorman,
cu modificările şi completările ulterioare.
Relaţia
cu fiecare beneficiar s-a derulat conform clauzelor contractuale stabilite de
părţile contractante.
Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a
Persoanelor al judeţului Teleorman şi-a desfăşurat activitatea în baza planului
anual de măsuri şi activităţi în principal pentru coordonarea şi controlul
metodologic al activităţilor privind eliberarea actelor de identitate, a
cărţilor de alegător, precum şi a altor documente în sistem de ghişeu unic.
Au fost verificate
în evidenţe şi furnizate date pentru un număr de 204 persoane, la cererea
M.A.I., instanţelor de judecată, persoanelor fizice şi juridice.
Pe linie de stare
civilă, în perioada analizată, s-au înregistrat 423 cereri pentru avizarea
transcrierilor actelor întocmite în străinătate, 20 dosare de schimbare a numelui
pe cale administrativă, 1 renunţare la cetăţenie, 3 redobândiri de cetăţenie.
La nivelul S.P.C.J.E.P. au fost avizate
104 rectificări, ce cuprind acte de stare civilă(certificate naştere, de
căsătorie), s-au operat în exemplarul II al actelor de stare civilă un număr de
9800 menţiuni şi au fost înregistrate un număr de 8622 astfel de lucrări,
soluţionate 260 cereri de eliberare extrase.
Prin
Serviciul Informatic s-a asigurat suportul de hard şi soft pentru reţeaua de
calculatoare şi serverul Consiliului Judeţean.
Acest
serviciu a desfăşurat de asemenea şi activităţi de proiectare, implementare,
întreţinere şi operare a calculatoarelor şi serviciilor de tip reţea. Aici
se administrează şi întreţin site-urile pentru Consiliul judeţean şi unele
primării din judeţ.
In
anul 2009 serviciul a avut contracte de prestari servicii IT cu primariile
Mereni, Ştorobăneasa, Smirdioasa, Bujoru, Olteni, Rădoieşti, Suhaia, Lisa,
Viişoara, Bogdana, Salcia, Cervenia, precum si Fichtner Gmb si Instituţia
Prefectului Judeţul Teleorman.
SC „Piscicola Teleorman”S.R.L are în administrare şase diguri care
delimitează şapte bazine piscicole.
Prin SC „Piscicola Teleorman” SRL s-a desfăşurat activităţi privind
producerea şi comercializarea de material piscicol necesar populării luciurilor
de apa, pescuitul industrial, recreativ şi sportiv.
In anul 2009, Serviciul de deservire,
paza si protocol, si-a realizat principalele obiecte de activitate, si anume:
- a asigurat paza si supravegherea atat a Palatului
Administrativ cat si a altor imobile ce apartin Consiliului Judetean Teleorman
din Alexandria, Rosiori de Vede, Nanov si Plosca;
- a efectuat si intretinut curatenia in Palatul
Administrativ, potrivit contractelor de prestari servicii incheiate;
- a asigurat exploatarea centralei telefonice a
Consiliului judetean si a efectuat servicii telefonice;
-a asigurat buna functionare si intretinere a
instalatiilor electrice ale consiliului judeţean;
-a asigurat intretinerea si functionarea
instalatiilor tehnico-sanitare si termice ale consiliului judeţean;
- a asigurat intretinerea si supravegherea
functionarii corespunzatoare a centralei termice precum si furnizarea
agentului termic prin centrala termica, situata in Palatul Administartiv,
propietate a Consilului Judetean Teleorman;
- a efectuat servicii de alimentatie publica si
protocol pentru public.
În calitate de presedinte al
Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene din Romania (UNCJR) doresc să vă
informez că am intreprins o serie de actiuni menite sa imbunatatesca
activitatea Uniunii si care sa vizeze promovarea si reprezentarea acesteia in
mediile interne si internationale.
Demersurile făcute au vizat
înfăptuirea principiilor autonomiei şi descentralizării serviciilor publice în
organizarea şi funcţionarea autorităţilor administraţiei publice locale,
promovarea cooperării regionale şi interregionale, colaborării cu celelalte
structuri asociative ale organelor administraţiei publice locale existente în ţara
noastră.
In anul 2009, membrii UNCJR
s-au reunit in două Adunari Generale.
Am organizat seminarii şi
conferinţe împreună cu reprezentanţii structurilor asociative, respectiv
Asociaţia Municiilor, Asociaţia Oraşelor şi Asociaţia Comunelor din România
formând grupuri de lucru pentru formularea de amendamente pe marginea pachetului
de legi privind descentralizarea administraţiei publice locale şi a Legii nr.
273/2006 prind finanţele publice locale.
În ceea ce priveşte activitatea de
reprezentare la Bruxelles am realizat:
·
reprezentarea
intereselor UNCJR si a membrilor sai pe langa institutiile europene si actorii
europeni ce isi desfasoara activitatea la Bruxelles;
·
promovarea
parteneriatelor cu alte regiuni, institutii, ONG-uri europene;
·
sprijinirea
procesului de modernizare a administratiei publice locale prin organizarea
programelor de reprezentare a Consiliilor Judetene in mediul institutional
european de la Bruxelles;
·
asigurarea
unui flux permanent de informatie referitor la politicile, programele si
initiativele europene.
Activitatile delegatilor in cadrul
Biroului UNCJR de la Bruxelles au mai inclus:
·
organizarea
de reuniuni tematice cu diferiti responsabili europeni;
·
participarea
la redactarea unor proiecte;
·
sprijinirea
organizarii de evenimente de promovare a UNCJR si, implicit, ale judetelor la
Bruxelles.
Doamnelor şi
domnilor consilieri,
Stimaţi colegi
Rezultatele obţinute
pe parcursul anului 2009, mă îndreptăţesc să apreciez că a existat o preocupare
constantă pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite, în condiţiile în care
capacitatea financiară de care s-a dispus, nu a fost la nivelul proiectelor şi
aspiraţiilor Consiliului Judeţean Teleorman. Politica instituţiei noastre a
avut ca linii directoare valorificarea judicioasă a resurselor şi a
patrimoniului propriu, dar cu precădere atragerea de fonduri comunitare, prin
promovarea a cât mai multor proiecte de interes public care să contribuie la
dezvoltarea economică, socială şi culturală a judeţului nostru.
Materializarea
tuturor iniţiativelor executivului Consiliului Judeţean Teleorman şi a consilierilor judeţeni nu ar
fi fost posibilă fără eforturile aparatului de specialitate al consiliului
judeţean şi ale unităţilor din subordine, dar nici fără disponibilitatea de
colaborare de care au dat dovadă permanent primarii şi consilierii locali din
unităţile administrativ teritoriale ale judeţului.
Apreciez că prin
activitatea desfăşurată de Consiliul Judeţean Teleorman s-a reuşit în mare
măsură să se răspundă problemelor prioritare ale judeţului.
Pentru anul 2010, în
contextul economic actual, rămâne în continuare prioritară dezvoltarea
economico-socială şi culturală a judeţului, realizarea mai multor programe în
parteneriat cu unităţi administrativ teritoriale din judeţ pentru atragere de
finanţări externe, devoltarea şi modernizarea infrastructurii la nivelul judeţului.
Alte informaţii şi
detalii cu privire la acţiunile şi rezultatele înregistrate în anul 2009, pot
fi obţinute consultând site-ul Consiliului Judeţean Teleorman (www.cjteleorman.ro).
PREŞEDINTE,
Liviu Nicolae Dragnea