ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEȚEAN TELEORMAN
Consiliul
Județean Teleorman întrunit în ședință ordinară conform prevederilor art. 94
alin. (1) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată,
Având în vedere :
- expunerea de
motive nr. 2553 din 19 martie 2007 a vicepreședintelui Consiliului Județean
Teleorman, Putineanu Ion, și raportul de specialitate nr. 2554 din 19 martie
2007 al Direcției Tehnice și Direcției Economice Buget Finanțe;
-
rapoartele de avizare ale Comisiei de studii și prognoze economico-sociale,
buget-finanțe, pentru activități științifice, activități economice,
agricultură, învățământ, sănătate, cultură, culte, sport și tineret precum și
protecție socială și Comisiei pentru administrație publică locală, juridică,
apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor și libertăților cetățenilor;
- prevederile art. 4 alin (1) și (2)
din Hotărârea Guvernului nr. 706 din 07 octombrie 1994, privind trecerea
palatelor administrative din municipiile reședințe de județe în administrarea
prefecturilor;
- prevederile Hotărârii
Guvernului nr. 1343 din 20 decembrie 2000, privind trecerea imobilului
,,Palatul administrativ, proprietate publică a statului, situat în municipiul
Alexandria, județul Teleorman, din administrarea Prefecturii Județului
Teleorman în administrarea Consiliului Județean Teleorman;
- prevederile art. 12 alin. (3) din Legea
nr. 213/1998, privind proprietatea publică și regimul juridic al acestea,
modificată și completată;
- prevederile art. 91 alin.
(1), lit. ,,f din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată;
În
temeiul
dispozițiilor art. 97 din Legea nr. 215/2001, republicată,
HOTĂRĂȘTE :
Art. 2.
Consiliul Județean Teleorman va
încheia, în termen de 30 de zile, contract de comodat cu fiecare parte, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3.
Vicepreședintele Consiliului
Județean Teleorman, Putineanu Ion, prin Direcția
Tehnică și Serviciul juridic și contencios, va asigura punerea în aplicare a
prevederilor prezentei hotărâri.
Art. 4. Anexele 1 și 2 fac parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 5. Secretarul județului, prin
Compartimentul
Cancelarie, va comunica actul administrativ instituțiilor și persoanelor
interesate, în termenul prevăzut de lege.
P R E Ș E D I N T E,
Liviu Nicolae Dragnea
Contrasemnează
Secretar al
județului,
Jr. Rodica Vrabie
Alexandria,
Nr.60 din 15 mai 2007
Prin Hotărârea Guvernului nr. 1343 din 20
decembrie 2000, imobilul ,,Palatul administrativ, proprietatea publică a
statului, situat în municipiul Alexandria, strada Dunării, nr. 178, județul
Teleorman, a trecut din administrarea Prefecturii Județului Teleorman în
administrarea Consiliului Județean Teleorman.
Potrivit prevederilor art. 2 alin (1) din actul
normativ sus menționat, Prefectura Județului Teleorman, își desfășoară în continuare activitatea în ,,Palatul administrativ.
În
acest sens s-a încheiat Protocolul nr. 142/06.01.2005 de dare în folosință
gratuită Prefecturii Județului Teleorman a suprafeței de 1271,63 mp din
imobilul ,,Palatul administrativ.
În prezent, celelalte spații sunt
ocupate de instituții publice, servicii publice, persoane juridice fără scop
lucrativ, care desfășoară activități de utilitate publică.
Potrivit prevederilor art. 4 din
Hotărârea Guvernului nr. 706/1994 privind trecerea palatelor adiministrative
din municipiile reședințe de județe în administrarea prefecturilor,
instituțiile publice care își au sediile în palatele administrative nu plătesc
chirie. Ele vor suporta în funcție de suprafața deținută, cota-parte din
totalul cheltuielilor de întreținere și funcționare în bune condiții a
palatelor administrative, de repararea, consolidarea și conservarea acestor
imobile.
Conform art. 12 alin. (3) din
Legea nr. 213/1998, privind proprietatea publică și regimul juridic al
acesteia, Consiliul Județean Teleorman, în calitate de titular al dreptului de
administrare, poate să folosească și să dispună de spațiile din
,,Palatul administrativ, cu respectarea prevederilor Hotărârii
Guvernului nr. 1343/2000, prin care i-a fost dat în administrare.
În prezent,
numai Asociația EuroTeleorman și UNCJR
ocupă spațiile cu contract de comodat iar Oficiul de Cadastru și Publicitate
Imobiliară ocupă spațiile în baza unui Protocol de dare în folosință gratuită.
Ceilalți utilizatori ai spațiilor,
nu au încheiat contracte de comodat cu Consiliul Județean Teleorman în calitate de administrator al spațiului.
Consiliul Județean Teleorman a
încheiat anual contracte cu utilizatorii spațiilor numai pentru recuperarea
cheltuielilor pentru consumul de energie electrică, apă rece, energie termică,
proporțional cu suprafața ocupată .
Față de cele
prezentate apreciem necesară și oportună darea în folosință gratuită, pe termen
de 3 ani, instituțiilor publice, persoanelor juridice
fără scop lucrativ și serviciilor publice, a spațiilor din ,,Palatul administrativ, în care își desfășoară activitatea, conform
anexei nr. 1 la proiectul de hotărâre.
Deasemenea Consiliul Județean
Teleorman va încheia contract de comodat cu fiecare utilizator, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 2 la proiectul de hotărâre.
DIRECTOR EXECUTIV, DIRECTOR EXECUTIV,
Piperea
Victor
Stoian Elena
CABINET VICEPREȘEDINTE
Nr. 2554 din 19 martie 2007
Imobilul
,,Palatul administrativ, situat în municipiul Alexandria, strada
Dunării, nr. 178, județul Teleorman, este proprietatea publică a statului și se află în administrarea Consiliului
Județean Teleorman.
O
parte din spațiile ,,Palatului
administrativ,
sunt
date în folosință gratuită Prefecturii Județului Teleorman prin Protocol, în baza Hotărârii Guvernului
nr. 1343/2000 iar celelalte spații sunt ocupate de instituții publice, servicii
publice și persoane juridice fără scop lucrativ, care desfășoară activități de
utilitate publică.
Până în prezent, numai o parte din
utilizatorii spațiilor, au încheiate contracte de comodat cu Consiliul Județean
Teleorman, în calitate de administrator
al spațiului.
Consiliul Județean Teleorman a
încheiat cu utilizatorii spațiilor numai contracte pentru recuperarea
cheltuielilor pentru consumul de energie electrică, apă rece, energie termică,
proporțional cu suprafața ocupată.
Potrivit prevederilor art. 4 din
Hotărârea Guvernului nr. 706/1994 privind trecerea palatelor administrative din
municipiile reședințe de județe în administrarea prefecturilor, instituțiile
publice care își au sediile în palatele administrative nu plătesc chirie. Ele
vor suporta în funcție de suprafața deținută, cota-parte din totalul
cheltuielilor de întreținere și funcționare în bune condiții a palatelor
administrative, de repararea, consolidarea și conservarea acestor imobile.
Conform Legii nr. 213/1998,
privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, Consiliul Județean
Teleorman, în calitate de titular al dreptului de administrare poate să
folosească și să dispună de spațiile din ,,Palatul administrativ, cu respectarea
prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1343/2000, prin care i-a fost dat în
administrare.
Față de cele
prezentate propunem darea în folosință gratuită, pe termen de 3 ani,
instituțiilor publice, persoanelor juridice fără scop
lucrativ și serviciilor publice, a
spațiilor din ,,Palatul administrativ, în care își desfășoară activitatea.
Deasemenea propunem încheierea de
către Consiliul Județean Teleorman de contracte de comodat cu fiecare
utilizator al spațiilor din ,,Palatul
administrativ.
Având în vedere, considerentele expuse și Raportul de specialitate al Direcției Tehnice și Direcției Economice Buget Finanțe, vă rog să aprobați proiectul de hotărâre în forma prezentată.
V I C E P R E Ș E D I N T E,