ROMÂNIA
CONSILIUL JUDEȚEAN TELEORMAN
privind:
aprobarea regulamentului pentru organizarea licitațiilor în
vederea închirierii bunurilor
proprietate publică sau privată a județului Teleorman
Consiliul Județean Teleorman, întrunit în ședință ordinară,
conform prevederilor art. 94 alin. (1) din Legea administrației publice locale
nr. 215/2001, republicată,
Având în vedere :
- expunerea de
motive nr. 1726 din 14 februarie 2008 a vicepreședintelui Consiliului Județean
Teleorman Ilie Bălan și raportul comun de specialitate nr.1727 din 14 februarie 2008 al Direcției Tehnice,
Direcției Economice, Buget - Finanțe și Serviciului Juridic și Contencios;
- rapoartele de avizare ale Comisiilor
de specialitate pe principalele domenii de activitate ale Consiliului Județean
Teleorman ;
- prevederile
art. 14 și art. 15 din Legea nr.213/1998 privind
proprietatea publică și regimul
juridic al acesteia, modificată;
- prevederile art. 91 alin. (1) lit c), alin.(4) lit.a) și lit. b), art. 123 alin.(1) și (2)
din Legea nr. 215/2001,
republicată;
În temeiul dispozițiilor
art. 97 din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată,
HOTĂRĂȘTE :
Art.1. - Se aprobă
Regulamentul pentru organizarea
licitațiilor în vederea închirierii
bunurilor proprietate publică sau privată a județului Teleorman, prevăzut în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2.
- Vicepreședintele
Consiliului Județean Teleorman Ilie Bălan, prin direcțiile de specialitate, va
asigura punerea în aplicare a prevederilor prezentei hotărâri.
Art.3. - Secretarul județului, prin Compartimentul Cancelarie, va comunica prezentul act administrativ instituțiilor
în termenul prevăzut de lege.
P R E Ș E D I N T E,
Contrasemnează,
Secretar al județului,
Rodica
Vrabie
Alexandria,
Nr.35 din 27 februarie 2008
CONSILIUL JUDEȚEAN TELEORMAN
Anexa la hotărârea nr.35 din 27 februarie 2008
R E G U L A
M E N T
privind : organizarea
licitațiilor în vederea închirierii bunurilor
proprietate publică sau privată a județului
Teleorman
CAPITOLUL I
DISPOZIȚII GENERALE
Art.1.
Prezentul regulament are
ca obiect reglementarea
și organizarea regimului
de închiriere prin licitație publică pentru bunurile proprietate publică sau privată a județului Teleorman.
Art.2. Închirierea bunurilor
proprietate publică sau privată a județului Teleorman se desfășoară pe bază de
licitație publică, organizată în conformitate cu prevederile Legii
administrației publice locale nr.215/2001, republicată, ale Legii privind
proprietatea publică și regimul juridic al acesteia nr.213/1998 cu modificările
și completările ulterioare, ale Codului civil, ale Codului de Procedură civilă
precum și ale prezentului regulament.
Art.3. Obiectul închirierii îl
constituie bunul (mobil sau imobil) ce aparține domeniului public sau privat al
județului, aflat în administrarea Consiliului Județean Teleorman sau a serviciului
public aflat sub autoritatea Consiliului Județean Teleorman.
Art.4. Poate deveni locatar
orice persoana fizică sau juridică, româna ori străina, în condițiile legii.
CAPITOLUL II
INIȚIEREA ÎNCHIRIERII
Art.5. Inițiativa închirierii o
poate avea Consiliul Județean Teleorman sau orice persoană interesată.
CAPITOLUL
III
ORGANIZAREA ȘI
DESFĂȘURAREA LICITAȚIEI
Secțiunea
I: Comisia de licitație
Art.6. Componența comisiei de
licitație și a colectivului de specialiști ce va întocmi documentația de licitație,
se aprobă prin dispoziție a Președintelui Consiliului Județean sau prin decizie
a directorului serviciului public aflat sub autoritatea Consiliului Județean
Teleorman.
Art.7. Comisia de licitație va
fi formată din minim 3 membri din care unul va fi președinte.
Persoanele desemnate să facă
parte din comisia de licitație vor da o declarație privind compatibilitatea,
imparțialitatea și confidențialitatea lor în raport cu calitatea de
membru al comisiei de licitație, conform prevederilor legale.
Comisia va lucra legal în prezența majorității membrilor săi. Deciziile vor
fi luate de comisia de licitație cu votul majorității membrilor săi, în mod
autonom și numai pe baza prevederilor prezentului regulament și ale legislației
în vigoare.
Secțiunea a II-a - Documentele licitației
Art.8. Documentele licitației
sunt:
a. hotărârea Consiliului județean privind
aprobarea
închirierii
bunurilor proprietate publică sau privată a județului Teleorman
b. anunțul
publicitar privind organizarea licitației;
c. caietul
de sarcini;
d. instrucțiunile pentru ofertanți;
e.
contractul cadru de
închiriere;
f.
procesul verbal al licitației.
g. hotărârea de adjudecare
Art.9. Prin hotărârea
consiliului județean se aprobă:
-
obiectul închirierii;
- scopul
închirierii;
- prețul minim
de pornire a licitației de închiriere;
- durata
închirierii;
-
contravaloarea documentației de licitație;
- conținutul
documentației de licitație .
Art.10. Începând cu ziua
apariției anunțului în presă și efectuarea publicității prin intermediul altor
mijloace de comunicare, administratorul bunurilor pune la dispoziția
solicitanților, contra cost și în baza unei solicitări scrise documentația licitației de închiriere, respectiv:
a)
instrucțiuni pentru ofertanți;
b) caietul de
sarcini al închirierii;
c) contractul
cadru de închiriere.
Art.11. Administratorii
bunurilor, publică:
-
un anunț în presa locală;
-
un anunț în presa de circulație națională;
-
un anunț afișat la sediul administratorului;
-
un anunț pe site-ul administratorului (dacă
există)
Art.12. Anunțul de licitație se
transmite spre publicare cu cel puțin 30
de zile înainte de data limită stabilită pentru desfășurarea licitației
de închiriere și trebuie să cuprindă cel puțin următoarele elemente:
a. Informații
privind locatorul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, număr de telefon
sau fax sau adresa de e-mail a persoanei de contact, etc;
b. Informații
privind obiectul închirierii, în special descrierea și identificarea
bunului ce urmează să fie
închiriat ;
c. Denumirea
și adresa serviciului / compartimentului de la care se poate obține un exemplar
al documentației de licitație ;
d. Informații
privind modalitatea prin care persoanele
interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de licitație ;
e. Costul și
condițiile de plată pentru obținerea documentației de licitație;
f. Data și ora
limită pentru solicitarea clarificărilor;
g. Data și
ora limită de depunere a ofertelor;
h. Adresa la
care trebuie depuse ofertele;
i. Data și
locul de desfășurare a ședinței publice de deschidere a ofertelor;
j. Prețul
minim de pornire a licitației.
Art.13. Caietul de sarcini
trebuie să cuprindă cel puțin următoarele elemente:
a) obiectul
închirierii;
b)
activitățile considerate adecvate bunului ce se închiriază ;
c) durata
închirierii;
d) elemente de
preț și termene de plată ;
e) categoriile
de bunuri care la expirarea închirierii revin locatorului și locatarului;
f) răspunderea
locatarului pentru neîndeplinirea obligațiilor impuse în caietul de sarcini ;
g) cauze de
încetare a închirierii, altele decât ajungerea la termen ;
h) alte
obligații în raport cu obiectul închirierii, cum ar fi: primirea, depozitarea.
Art.14. Instrucțiunile
pentru ofertanți cuprind:
a) informații generale privind obiectul licitației;
b) prețul minim de pornire a licitației și durata închirierii;
c) data și ora limită
de depunere a ofertelor, precum și locul unde se depun acestea;
d) data, ora și locul desfășurării licitației;
e) condițiile
pe care trebuie să le îndeplinească licitatorul pentru a fi admis la licitație
(condițiile de calificare);
f) cuantumul
garanției de participare la licitație și contul în care pot fi depuse acestea;
g) regulamentul
de desfășurare a licitației, criteriile de selecție și modelul de contract de închiriere;
h) alte precizări considerate a fi utile pentru ofertanți.
Art. 15. Valoarea garanției de
participare la licitația de închiriere va fi de 10% din prețul minim de începere
a licitației.
Art. 16. În cazul în care un
ofertant urmează să liciteze pentru mai multe bunuri, achită contravaloarea
documentațiilor de licitație pentru fiecare bun în parte.
Art. 17. Garanția de participare
la licitația de închiriere se restituie ofertanților în termen de 5 zile de la
data încheierii contractului cu ofertantul câștigător.
Art. 18. Contractul cadru de
închiriere va cuprinde de regulă următoarele capitole:
a. Capitolul I
Părțile contractului
b. Capitolul
II Obiectul contractului
c. Capitolul
III Durata închirierii
d. Capitolul
IV Prețul chiriei
e. Capitolul
V- Condiții și termene de plată
f. Capitolul
VI Garanții
g. Capitolul
VII Drepturile și obligațiile părților
h. Capitolul
IX Forta majoră
i. Capitolul X
Litigii
j. Capitolul
XI Rezilierea / încetarea contractului
k. Capitolul
XII Alte termene și condiții
Art.19. Închirierea bunurilor
proprietate publică sau privată a județului, se face prin licitație publică cu oferta în plic sigilat care se aprobă
prin hotărare a consiliului județean și se organizează de către administratorii
bunurilor. Organizarea licitațiilor de către serviciul public aflat sub
autoritatea Consiliului Județean Teleorman se va face în condițiile actelor
prin care le-au fost date bunurile în administrare.
Art.20. Cu cel puțin o oră
înainte de data de desfășurare a licitației, solicitanții depun la sediul
administratorului documentele prevazute în documentația de licitație aprobată.
Art.21. Ofertele se depun la
data și ora stabilite în anunțul de licitație. Ofertele depuse după termenul
limită se resping și se returnează nedeschise.
Art.22. Licitația de închiriere
se desfășoară la data, locul și ora menționate în anunțul de licitație. Orice
modificare a acestora, trebuie comunicată celor interesați.
Art.23. La licitația de
închiriere pot participa ofertanți în nume propriu sau reprezentanți
împuterniciți ai acestora.
Art.24. Dacă pâna la data
anunțată nu au fost depuse cel puțin două oferte corespunzătoare, procedura va
fi reluată în aceleași condiții ca la prima participare, după minim 7 zile.
Dacă și la cea de-a doua licitație, sau la următoarele, se prezintă doar o
ofertă corespunzătoare, aceasta va fi declarată câștigătoare.
Art.25. În urma desfășurării
licitației de închiriere, după deschiderea ofertelor , se întocmește un proces
verbal al ședinței de deschidere semnat de membrii comisiei de licitație și de
către ofertanții sau reprezentanții acestora, prezenți la ședința de
deschidere.
Art.26.Evaluarea ofertelor se
face conform documentației de licitație aprobată.
Art.27.După evaluare, comisia
de licitație va întocmi o hotărâre de adjudecare în baza căreia se vor
înștiința ofertanții cu privire la rezultatul licitației.
CAPITOLUL IV
FINALIZAREA LICITAȚIEI ȘI ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI
Art.28.Participanții la
licitație pot formula contestații în cazul în care consideră că nu s-au
respectat dispozițiile legale referitoare la organizarea și desfășurarea
licitației. Contestațiile se depun la sediul administratorului bunurilor în
termen de 5 zile de la primirea comunicării privind rezultatul licitației.
Art.29.Comisia de licitație
analizează contestațiile în termen de 5 zile de la data primirii acestora și
răspunde în scris contestatarilor.
Art.30.Contractul de închiriere
se semnează numai după împlinirea
termenului de 5 zile de la data primirii comunicării privind rezultatul
licitației (în cazul în care nu sunt contestații). În cazul în care există
contestații, semnarea contractului de închiriere se va face numai după ce au
fost rezolvate contestațiile.
Art.31. Închirierea se
finalizează cu încheierea unui contract prin care locatorul (titularul
dreptului de proprietate sau al dreptului de administrare) transmite locatarului
dreptul și obligația de exploatare a unui bun cu respectarea specificului
acestuia, în schimbul unei chirii, care se constituie venit la bugetul
județului.
În cazul în
care contractul de închiriere se încheie de către titularul dreptului de
administrare, Consiliul Județean Teleorman va încasa 50% din
chiria stabilită prin contract .
Art.32. În litigiile privitoare
la dreptul de închiriere, în instanță, titularul acestui drept va sta în nume
propriu. În litigiile referitoare la dreptul de proprietate asupra bunului,
titularul dreptului de închiriere are obligația să arate instanței cine este
titularul dreptului de proprietate, potrivit prevederilor Codului de procedură
civilă. Titularul dreptului de închiriere răspunde, în condițiile legii, pentru
prejudiciile cauzate ca urmare a neîndeplinirii acestei obligații.
Neîndeplinirea acestei obligații poate atrage revocarea dreptului de
închiriere.
Art.33. În litigiile prevăzute
mai sus, județul este reprezentat de Consiliul Judetean Teleorman, care dă
mandat scris Președintelui Consiliului Județean. Acesta poate desemna o
persoană care să reprezinte interesele județului în fața instanței.
CAPITOLUL V
DISPOZIȚII FINALE
Art.34. Prezentul
regulament poate fi modificat și completat prin hotărâre a Consiliului Județean
Teleorman.
P R E Ș E D I N T E,