ROMÂNIA

CONSILIUL JUDEŢEAN TELEORMAN

 

 

 

                                                                                                                                                                                              ANEXĂ

     la hotărârea nr. ____

din _________ 2007

 

 

 

 

 

R E G U L A M E N T

de organizare şi funcţionare a aparatului de specialitate

al Consiliului Judeţean Teleorman

 

CAPITOLUL I

 

Dispoziţii generale

 

 

           Art. 1. În conformitate cu prevederile art. 122 din Constituţia României, coroborate cu cele ale art. 24, 87 şi 91 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, Consiliul Judeţean Teleorman este autoritatea administraţiei publice locale constituită la nivelul judeţului Teleorman pentru coordonarea activităţii consiliilor comunale , orăşeneşti şi municipale, în vederea realizării serviciilor publice de interes judeţean.

 

           Art. 2.În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin în calitate de autoritate a administraţiei publice judeţene,Consiliul Judeţean Teleorman organizează şi asigură funcţionarea unui aparat de specialitate care este subordonat preşedintelui acestuia.

 

           Art.3.Prin dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean se poate delega coordonarea unor compartimente funcţionale din aparatul de specialitate vicepreşedinţilor,administratorului publicsau secretarului judeţului.

 

           Art. 4. Structura funcţională a aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Teleorman este formată din compartimente de specialitate care asigură realizarea atribuţiilor ce revin autorităţii administraţiei publice judeţene deliberative stabilite prin lege şi alte acte normative, precum şi cele reieşite din  hotărârile Consiliului Judeţean Teleorman şi din dispoziţiile preşedintelui acestuia.

          

            Art. 5. Prin compartimente de specialitate, în sensul prezentului regulament, se înţeleg direcţiile, serviciile ,birourile şi compartimentele independente prevăzute în organigrama aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Teleorman nr 12 din 31 ianuarie 2007.  

 

Art. 6. (1) Compartimentele de specialitate ale Consiliului Judeţean nu au capacitate decizională şi nici dreptul de a iniţia proiecte de hotărâri, ci doar abilitatea de a fundamenta, prin rapoarte de specialitate, studii, referate etc. sub aspect legal, formal, de eficienţă şi/sau eficacitatea procesului decizional.

(2)Structurile aparatului de specialitate au fiecare o componenţă proprie, rezultată fie direct din lege, fie din prezentul regulament, pe care o exercită realizând acte administrative pregătitoare şi operaţiuni tehnico-materiale.

 

Art. 7. Organigrama, statul de funcţii, numărul personalului din aparatul de specialitate şi fişele de evaluare a posturilor se aprobă conform legii, anual, de regulă în luna ianuarie, la propunerea preşedintelui, prin hotărâre a Consiliului Judeţean.

 

Art. 8. Directorii şi conducătorii celorlalte compartimente de specialitate  organizează, coordonează şi controlează activitatea personalului din subordine (funcţionari publici sau angajaţi cu contract individual de muncă), conform organigramei, fişei de evaluare a posturilor şi fişei postului, în scopul de a asigura îndeplinirea hotărârilor adoptate de Consiliul Judeţean Teleorman, în condiţii de legalitate, oportunitate şi eficienţă.

 

Art. 9.(1) Aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Teleorman cuprinde două categorii de personal, după cum urmează:

a)       Funcţionari publici, cărora le sunt aplicabile dispoziţiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici,republicată , legi speciale sau alte reglementări ale legislaţiei muncii;

b)      Personalul angajat cu contract individual de muncă, care nu are calitatea de funcţionar public şi căruia îi sunt aplicabile exclusiv prevederile legislaţiei muncii.

(2)Ambelor categorii de personal din aparatul de specialitate li se vor  aplica în mod corespunzător, dispoziţiile prezentului regulament.

(3)Funcţionarii publici din aparatul de specialitate se bucură de stabilitate în funcţie şi în exercitarea atribuţiilor sale, de protecţia legii.

 

Art. 10. (1). În scopul executării legii şi a celorlalte acte normative, aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean îndeplineşte următoarele atribuţii generale, rezultate din competenţa administraţiei publice judeţene:

a)       Activităţi de aplicare şi executare a legislaţiei în vigoare, a hotărârilor adoptate de Consiliul Judeţean Teleorman şi a dispoziţiilor emise de preşedinte;

b)      Întocmeşte studii, programe, prognoze, rapoarte, referte şi alte documente pe care se fundamentează procesul decizional din cadrul Consiliului Judeţean;

c)      Acordă, fără plată, la cererea expresă a autorităţilor administraţiei publice locale şi cu aprobarea Preşedintelui Consiliului Judeţean, asistenţă tehnică, juridică, economică şi de altă natură;

d)      Exercită activităţi de îndrumare şi control, conform legislaţiei în vigoare;

e)       Sprijină membrii Consiliului Judeţean în activitatea de documentare şi obţinerea informaţiilor necesare îndeplinirii mandatului;

f)       Asigură îndeplinirea în concret a atribuţiilor specifice fiecărui compartiment de specialitate, în condiţii de legalitate şi oportunitate;

g)      Îndeplineşte orice alte atribuţii reieşite din legislaţia în vigoare, hotărârile Consiliului Judeţean şi dispoziţiile emise de preşedinte;

h)      Răspunde în condiţiile legii şi ale prezentului regulament pentru activitatea desfăşurată.

(2) Detalierea concretă a atribuţiilor fiecărei structuri funcţionale este redată în capitolul III al prezentului regulament.

(3) Individualizarea atribuţiilor pentru fiecare salariat din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean se realizează prin fişa postului.

 

Art. 11. (1). Programul de lucru al personalului din aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean este de 8 ore pe zi, respectiv 40 de ore pe săptămână.

(2) Pentru orele lucrate peste durata normală a timpului de lucru sau în zilele de sărbători legale, din dispoziţia preşedintelui, aplicarea art. 32, alin. (2) din Legea nr. 188/1999,republicată  şi a altor reglementări legale în materie, se va face prin act administrativ.

(3) Programul de audienţe al conducerii operative a Consiliului Judeţean se desfăşoară între orele 10,00-12,00, astfel:

-         joi – dl. Preşedinte, Liviu Nicolae Dragnea;

-         luni – dl. Vicepreşedinte Putineanu Ion;

-         marţi – dl. Vicepreşedinte Bălan Ilie;

-         miercuri – d-na Secretar al judeţului, jr. Rodica Vrabie.

 

Art. 12. Aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean nu are personalitate juridică disctinctă.

 

 

CAPITOLUL II

 

Structura funcţională

 

Art. 13. Consiliul Judeţean Teleorman ca autoritate deliberativă a administraţiei publice locale, constituită la nivel de judeţ, are în structura sa un aparat de specialitate,în cadrul  căruia funcţionează în condiţiile legii –  direcţii,servicii, birouri şi compartimente,după cum urmează:

 

A.Serviciul juridic si contencios;

 

B.Direcţia Administraţie Publică Locală cuprinde:

a)Compartimentul cancelarie;

b)Compartimentul administraţie publică locală;

c)Compartimentul registratură, relaţii cu publicul şi secretariat      executiv ATOP.

 

C.Direcţia economică, buget-finanţe cuprinde:

a)Biroul venituri şi cheltuieli;

b)Biroul financiar-contabilitate;

c)Biroul resurse umane si monitorizare  functii publice;

d)Biroul gestiune, protocol, administrativ;

 

D.Direcţia tehnică cuprinde:

a)Serviciul achiziţii publice;

b)Serviciul lucrări publice şi administrarea domeniului public şi privat al judeţului constituit din :

-Compartimentul drumuri şi poduri;

-Compartimentul lucrări tehnico-edilitare;

-Compartimentul administrarea domeniului public şi privat.

 

E.Arhitect şef cuprinde:

a)Compartimentul urbanism, coordonare planuri urbanistice generale;

b)Compartimentul amenajarea teritoriului;

c)Compartimentul arhitectură, autorizarea construcţiilor, acord unic;

d)Compartimentul disciplina în construcţii.

 

F.Direcţia pentru educaţie, sănătate, cultură, sport, ONG-uri,      comunicare şi relaţii publice.

a)Compartimentul educaţie, sănătate, ONG;

b)Serviciul comunicare,relatii publice,cultura,sport.

 

 

 

G.Direcţia integrare europeană şi dezvoltare regională cuprinde:

a)Compartimentul unităţi implementare proiecte;

b)Serviciul integrare europeană şi dezvoltare regională.

c)Biroul pentru monitorizarea serviciilor de utilitati publice.

 

H.Compartimentul audit public intern.

 

J.Cabinet presedinte

 

Art.14. Preşedintele consiliului judeţean poate delega vicepreşedinţilor şi secretarului judeţului, prin dispoziţie, coordonarea şi îndrumarea activităţii compartimentelor de specialitate ale Consiliului Judeţean Teleorman.

 

 

CAPITOLUL III

 

Atribuţiile  serviciilor, birourilor şi compartimentelor

din structura aparatului de specialitate

 

Secţiunea  1

 

 SERVICIUL JURIDIC ŞI CONTENCIOS

 

Art.15.Serviciul juridic si contencios are următoarele atribuţii:

- întocmeşte documentaţiile necesare şi asigură reprezentarea, atât la instanţa de fond, cât şi la instanţele superioare, a judeţului Teleorman şi a preşedintelui Consiliului judeţean, în dosarele în care sunt părţi;

- acordă consultanţă juridică compartimentelor din structura aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Teleorman;

- întocmeşte documentaţiile necesare şi asigură reprezentarea atât la instanţa de fond, cât şi la instanţele superioare, în dosarele în care autorităţile administraţiei publice locale sunt părţi – dacă s-a solicitat asistenţă juridică şi reprezentare;

- asigură sprijin şi consultanţă juridică, în orice alte probleme, autorităţilor administraţiei publice locale, la solicitarea acestora;

- ţine evidenţa cauzelor, a termenelor de judecată acordate de instanţe şi a hotărârilor pronunţate de acestea, în dosarele în care judeţul Teleorman este parte sau în care s-a solicitat asigurarea asistenţei juridice şi a reprezentării în instanţă de către autorităţile locale;

- asigură consultanţă şi asistenţă juridică instituţiilor publice din subordinea Consiliului Judeţean Teleorman, la cererea acestora;

- intocmeşte proiecte de contracte si avizează pentru legalitate contractele în care Consiliul Judeţean Teleorman este parte;

- participă la şedintele comisiilor de specialitate ale Consiliului Judeţean şi asigură asistenţă de specialitate membrilor comisiilor;

- colaborează cu direcţiile din cadrul aparatului de specialitate al consiliului judeţean, la întocmirea rapoartelor care asigură fundamentarea hotărârilor şi a proiectelor de hotărâri;

- participă la întocmirea documentaţiilor necesare organizării şi desfăşurării procedurilor de achiziţie publică;

- soluţionează orice alte lucrări repartizate de Secretarul judetului.

 

Secţiunea  a 2 -a

 

DIRECŢIA  ADMINISTRAŢIE  PUBLICĂ  LOCALĂ

 

Art. 16. Compartimentul Cancelarie  îndeplineşte următoarele atribuţii:

- întocmeşte, în colaborare cu conducerile direcţiilor din aparatul de specialitate proiectul ordinii de zi a şedinţelor Consiliului Judeţean;

- execută lucrările necesare pregătirii şi desfăşurării şedinţelor Consiliului Judeţean şi comisiilor de specialitate, precum şi ale altor acţiuni organizate la nivelul Consiliului Judeţean şi urmăreşte definitivarea dosarelor cuprinzând lucrările acestor şedinţe;

- pregăteşte desfăşurarea în bune condiţii a lucrărilor şedinţelor Consiliului Judeţean, ale comisiilor de specialitate pe domenii de activitate şi asigură întocmirea în mod corespunzător a tuturor documentelor ce se supun analizei şi dezbaterii;

- acordă asistenţă comisiilor de specialitate în principalele domenii de activitate ale Consiliului Judeţean, în vederea îndeplinirii corespunzătoare a mandatului de consilier şi asigură prezenţa unor factori de răspundere la solicitarea acestora;

- asigură evidenţa cronologică a hotărârilor Consiliului Judeţean şi dispoziţiilor preşedintelui acestuia, precum şi multiplicarea şi difuzarea lor la compartimentele din aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean, instituţiile publice, autorităţile şi persoanele fizice interesate;

- in termen de 10 zile de la adoptarea hotărârilor consiliului judeţean, asigură comunicarea în scris a acestora la Instituţia Prefectului Judeţului Teleorman şi a dispoziţiilor emise de preşedinte, celor în cauză;

- intocmeşte, împreună cu compartimentele interesate, indicatorul şi termenele de păstrare a documentelor potrivit nomenclatorului dosarelor, pentru actele preconstituite sau create de aparatul de specialitate al consiliului;

- urmăreşte preluarea, pe bază de inventar, a arhivei create în al doilea an după crearea acesteia de la compartimentele din aparatul de specialitate al consiliului;

- asigură folosirea documentelor şi eliberarea de certificate, copii şi extrase de pe documentele pe care le deţine, în condiţiile legii;

- impreună cu celelalte compartimente ale Direcţiei Adminsitraţie Publică Locală asigură întocmirea, tipărirea şi difuzarea Monitorului Oficial al judeţului Teleorman sau suplimentul acestuia;

- indeplineşte orice alte atribuţii rezultate din actele normative, hotărârile Consiliului Judeţean şi dispoziţiile emise de preşedinte.

Art. 17. Compartimentul Administraţie publică locală exercită, în condiţiile legii,următoarele atribuţii:

- asigură coordonarea activităţii consiliilor locale orăşeneşti şi comunale în vederea realizării serviciilor publice de interes judeţean;

- acordă sprijin şi asistenţă tehnică, la cerere, consiliilor locale şi primăriilor în domeniul organizării pazei obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, al eliberării certificatelor de producător, al organizării activităţii de relaţii cu publicul, a evidenţei circulaţiei şi păstrării documentelor, desfăşurării de activităţi economice în mod independent şi de funcţionare piaţă, târg săptămânal şi bâlci anual; 

-asigură întocmirea unor materiale, sinteze, informări, referate, împreună cu celelalte compartimente solicitate de conducerea operativă a consiliului judeţean;

 -colaborează cu celelalte compartimente din cadrul direcţiei, în vederea desfăşurării, în bune condiţii, a întâlnirilor organizate cu primarii, viceprimarii şi ceilalţi funcţionari publici;

- exercită atribuţiile pentru respectarea regulilor generale de comerţ (vânzarea, circulaţia, transportul, şi depozitarea produselor alimentare, agroalimentare, a oricăror bunuri şi produse, care în condiţiile legii, constituie activitate de comerţ, producţie prestări servicii);

- asigură asistenţa tehnică de specialitate primarilor şi împuterniciţilor acestora, să constate şi să aplice contravenţii la regimul actelor de comerţ;

-intocmeşte Calendarul târgurilor pe baza propunerilor făcute de consiliile locale si urmăreşte difuzarea acestuia la consiliile judeţene din ţară şi consiliile locale din judeţ;

-soluţionează, în termen legal, scrisorile care sunt repartizate compartimentului;

-indeplineşte şi alte atribuţii încredinţate de secretarul judeţului sau directorul executiv al Direcţiei Administraţie Publică Locală.

 

Art.18.Compartimentul Registratură, relaţii cu publicul şi secretariat executiv A.T.O.P. îndeplineşte următoarele atribuţii principale:

-înregistrează toate documentele primite, expediate sau întocmite pentru uzul intern, folosind în acest scop registrul de intrare-ieşire, urmărind cursul normal al corespondenţei;

-acordă cetăţenilor informaţiile necesare pentru începerea demersurilor care trebuiesc efectuate în vederea soluţionării problemelor din domeniul administraţiei publice judeţene şi locale;

-distribuie corespondenţa ca urmare a rezoluţiei conducerii operative a Consiliului judeţean;

-primeşte, înregistrează şi evidenţiază petiţiile adresate Consiliului judeţean într-un registru special şi urmăreşte rezolvarea acestora de personalul de specialitate în termenul legal;

-expediază răspunsul către petiţionar şi trimite petiţiile greşit îndreptate la autorităţile sau instituţiile publice în ale căror atribuţii intră rezolvarea problemelor înscrise în petiţie;

-clasează si arhivează petiţiile înregistrate cu respectarea prevederilor legale;

-organizează primirea în audienţă a cetăţenilor de către preşedinte,vicepreşedinţi şi secretarul judetului;

-în spaţiile destinate lucrului cu publicul se păstrează şi actualizează domeniile de competenţă ale Consiliului Judeţean;                                                            

- asigură buna desfăşurare a lucrărilor şedinţelor ATOP, asigurând întocmirea în mod corspunzător a tuturor documentelor supuse dezbaterii;

-întocmeşte procesele verbale de şedinţă şi comunică hotărârile adoptate de ATOP instituţiilor în cauză; 

-asigură confidenţialitatea datelor la care are acces;

-îndeplineşte conform legii şi alte atribuţii stabilite de conducerea operativă a Consiliului Judeţean şi Direcţia Administraţie Publică Locală;

- răspunde disciplinar, material sau penal, pentru exactitatea, sinceritatea şi legalitatea documentelor întocmite şi a datelor raportate.

 

Secţiunea  a 3 -a

 

DIRECŢIA ECONOMICĂ, BUGET-FINANŢE

 

Art.19.Biroul buget, venituri si cheltuieli  are următoarele atribuţii:

-fundamenteaza si propune spre aprobare consiliului judetean bugetul propriu al judetului si al institutiilor din subordine,in conditii de echilibru bugetar,la termen si potrivit prevederilor stabilite prin Legea finantelor publice locale;

-urmareste si raporteaza executia bugetului propriu,precum si rectificarea acestuia pe parcursul anului bugetar,in conditii de echilibru bugetar;

-exercită controlul financiar preventiv propriu asupra tuturor operaţiunilor care afectează fondurile publice locale şi patrimoniul public şi privat, în conformitate cu reglementările legale în domeniu ;

-întocmeşte documentaţia în vederea repartizării pe unităţi administrativ-teritoriale a sumelor alocate din unele venituri ale bugetului de stat, aprobate prin legea bugetului de stat şi alte acte normative ;întocmeşte şi centralizează, trimestrial şi anual, situaţiile financiare asupra execuţiei bugetare în vederea depunerii acestora la D.G.F.P. ;

-întocmeşte şi prezintă spre aprobare consiliului judeţean, până la 31 mai a anului următor a contului anual de execuţie a bugetului propriu al judeţului ;

-pune în aplicare hotărârile consiliului judeţean şi dispoziţiile preşedintelui consiliului judeţean ;

 

Art.20.Biroul financiar-contabilitate are următoarele atribuţii:

-organizează evidenţa sintetică şi analitică a tuturor elementelor de patrimoniu ;

-organizează şi ţine evidenţa contabilă conform clasificării bugetare pe capitole, articole şi alineate a tuturor categoriilor de cheltuieli, în conformitate cu prevederile din bugetul propriu al judeţului ;

-efectuează plata cheltuielilor şi organizează evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale ;

-întocmeşte lunar balanţa de verificare şi Registrul Jurnal ;

-întocmeşte trimestrial şi anual bilanţul contabil şi situaţiile financiare în conformitate cu competenţele prevăzute în bugetul propriu ;

-întocmeşte anual Registrul-inventar pe baza listelor de inventar ;

-întocmeşte toate raportările lunare, trimestriale, anuale aferente activităţii financiar- contabile solicitate prin acte normative ;

-urmăreşte punerea în aplicare a hotărârilor consiliului judeţean şi a dispoziţiilor preşedintelui consiliului judeţean.

 

Art.21.Biroul resurse umane, monitorizare funcţii publice are următoarele atribuţii :

-coordonează activitatea de gestionare a funcţiilor şi funcţionarilor publici solicitată  de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici ;

-răspunde de aplicarea corectă a reglementărilor legale, în domeniul resurse umane ;

-întocmeşte, la cererea consiliului judeţean şi a preşedintelui acestuia, date cu privire la situaţia din aparatul de specialitate, propunerile de promovare şi sancţionare, precum şi alte date cu privire la activitatea de resurse umane;

-întocmeste monitorizarea cheltuielilor de personal, atât la personalul din aparatul de specialitate, cât şi pentru personalul din instituţiile publice în subordinea consiliului judeţean, conform Ordonanţei de urgenţă nr.48/2005;

-îndeplineşte şi alte atribuţiuni şi sarcini care decurg din actele normative în vigoare, precum şi din cele stabilite de Consiliul judeţean şi conducerea direcţiei.

 

Art.22.Biroul gestiune,protocol,administrativ are următoarele atribuţii:

-asigură şi întocmeşte crearea condiţiilor corespunzătoare de muncă pentru aparatul de lucru al instituţiei, prin asigurarea curăţeniei, gospodărirea spaţiilor în care îşi desfăşoară activitatea personalul Consiliului judeţean, aprovizionează şi gestionează materialele de întreţinere şi curăţenie ;

-întocmeşte necesarul de materiale pentru întreţinere, reparaţii, obiecte de inventar, mijloace fixe, care stau la baza întocmirii planului de achiziţii, conform bugetului aprobat ;

-coordonează activitatea de transport din cadrul instituţiei şi ţine evidenţele prevăzute de legislaţia în vigoare ;

-asigură şi urmăreşte încheierea contractelor pentru utilităţi (apă, canal, gunoi, diverse servicii), colaborează cu Serviciul de deservire, pază şi protocol pentru realizarea tuturor acestor servicii creându-se condiţii optime pentru desfăşurarea activităţii instituţiei ;

-aprovizionează şi gestionează toate bunurile prevăzute a se achiziţiona conform programului de achiziţii ce stă la baza întocmirii bugetului (tipizate, consumabile, rechizite, carburanţi) ;

-asigură funcţionarea în exploatare a aparatelor de birou (copiatoare, fax-uri, calculatoare, centrală telefonica);

-urmăreşte şi asigură întreţinerea şi exploatarea în funcţionare a instalaţiilor electrice, instalaţiilor sanitare şi a mobilierului din dotare;                                       -gestionează materialele de protecţie civilă de pe raza judeţului.

 

 

Secţiunea  a 4-a

 

DIRECŢIA TEHNICĂ

 

Art.23.Serviciul achiziţii publice exercită,în condiţiile legii, următoarele atribuţii:                                                                                                                          -participă la elaborarea Programului anual al achiziţilor publice în colaborare cu toate compartimentele aparatului  de specialitate şi centralizează propunerile cu privire la achiziţiile publice în vederea realizării proiectului de program de achiziţii;

-asigură întocmirea documentaţiilor pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor pentru achiziţii publice, în colaborare cu specialiştii din celelalte compartimente;

-transmite spre publicare în SEAP şi în Monitorul Oficial, Partea a VI-a, Achiziţii publice, anunţurile de intenţie, de participare şi de atribuire a contractelor de achiziţie publică;

-asigură monitorizarea atribuirii contractelor de achiziţie publică;

-răspunde de organizarea licitaţiilor prin sistemul electronic;

-asigură organizarea de licitaţii publice;

-definitivează, din punct de vedere tehnic , contractele de achiziţii publice;

-acordă asistenţă tehnică consiliilor locale în domeniul achiziţiilor publice;

-rezolvă sesizări şi petiţii ale cetăţenilor cu probleme specifice serviciului;

-îndeplineşte şi alte sarcini încredinţate de conducerea direcţiei şi a Consiliului judeţean.

         

Art.24. Serviciul lucrări publice şi administrarea domeniului public şi privat al judeţului îndeplineşte,prin compartimentele de specialitate,următoareale  atribuţii:

Compartimentul lucrări drumuri şi poduri:

-întocmeşte şi urmăreşte programele anuale şi lunare privind întreţinerea şi repararea drumurilor judeţene şi a podurilor situate pe acestea.;

-verifică lunar lucrările executate pentru întreţinerea şi repararea drumurilor judeţene, comunale şi a podurilor situate pe acestea;

-participă la întocmirea documentaţiilor pentru elaborarea şi prezentarea ofertei şi a caietelor de sarcini pentru achiziţii publice specifice serviciului;

-participă la recepţia lucrărilor de investiţii, asigură secretariatul recepţiei şi întocmeşte actele de recepţie;

-verifică respectarea prevederilor legale cu privire la cerinţele stabilite prin Legea nr. 10/1995 privind calitatea in construcţii;

-urmăreşte rezolvarea problemelor constatate de comisia de recepţie şi întocmeşte documentele de aducere la îndeplinire a măsurilor impuse de comisia de recepţie;

-completează cartea tehnică a construcţiei cu toate documentele prevăzute de reglementările legale;

-rezolvă sesizări şi petiţii ale cetăţenilor cu probleme specifice serviciului;

-eliberează acorduri de amplasare sau executare de lucrări în zona drumurilor judeţene;

-eliberează autorizaţii pentru amplasare şi/sau execuţie de lucrări în zona drumurilor publice judeţene;

-asigură încheierea, îndeplinirea şi finalizarea contractelor pentru utilizarea şi închirierea unor suprafeţe din zona drumurilor judeţene;

-eliberează autorizaţii speciale de transport;

-îndeplineşte alte atribuţii încredinţate de conducerea direcţiei şi a Consiliului judeţean.

 

Compartimentul lucrări tehnico-edilitare :

-verifică şi centralizează cererile primite şi stabileşte pe localitate priorităţile din punct de vedere tehnic al construcţiilor cu risc seismic;

-verifică şi centralizează cererile primite şi stabileşte pe localitate priorităţile din punct de vedere tehnic al construcţiilor privind expertizarea şi auditul energetic;

-verifică şi centralizează cererile primite privind promovarea programului de construcţii de locuinţe pentru tineri, destinate închirierii;

-are in evidenţă şi urmăreşte Programul privind pietruirea, reabilitarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes local clasate şi alimentarea cu apă a satelor conform legii;

-verifică şi avizează documentaţia întocmită în vederea eliberării certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor;

-asigură asistenţa tehnică privind contractarea lucrărilor de execuţie a cadastrului de specialitate imobiliar-edilitar şi constituirea băncilor de date urbane;

-rezolvă sesizări şi petiţii ale cetăţenilor cu probleme specifice serviciului;

-îndeplineşte alte atribuţii încredinţate de conducerea direcţiei şi a Consiliului judeţean.

 

Compartimentul administrarea domeniului public şi privat:

-asigură completarea şi modificarea inventarului bunurilor din domeniul public al judeţului;

-întocmeşte note de fundamentare şi proiecte de hotărâre de guvern pentru completarea şi modificarea inventarului bunurilor din domeniul public al judeţului;

-asigură întocmirea documentaţiilor de concesionare, vânzare sau închiriere a bunurilor din domeniul public şi privat al judeţului;

-asigură încheierea, îndeplinirea şi finalizarea contractelor de închiriere, concesionare pentru bunurile ce aparţin domeniului public al judeţului;

-asigură încheierea, îndeplinirea şi finalizarea contractelor de vânzare-cumpărare, închiriere, concesionare pentru bunurile ce aparţin domeniului privat al judeţului;

-face propuneri pentru darea în administrare regiilor autonome şi instituţiilor publice a bunurilor ce aparţin domeniului public şi privat de interes judeţean;

 -face propuneri privind darea în folosinţă gratuită, pe termen limitat, a bunurilor mobile şi imobile proprietate publică sau proprietate privată judeţeană, persoanelor juridice fără scop lucrativ, care desfăşoară activitate de binefacere sau de utilitate publică ori servicii publice;

-îndeplineşte alte atribuţii încredinţate de conducerea direcţiei şi a Consiliului judeţean.

 

Secţiunea  a 5-a

 

ARHITECT  ŞEF

 

Art.25.Compartimentul urbanism, coordonare planuri urbanistice generale îndeplineşte,în condiţiile legii,următoarele atribuţii: 

- întocmeşte certificatele de urbanism şi lista cu acestea în vederea aprobării şi emiterii lor;

-elaborează teme-program pentru documentaţiile de urbanism (planuri urbanistice generale, planuri urbanistice zonale) împreună cu elaboratorii;

-coordonează actualizarea P.U.G.-urilor şi a elaborării regulamentelor locale în condiţiile stabilite de H.G.R. nr. 525/1996, republicată şi Ordinul 1430/2005 şi pe baza legislaţiei în vigoare;

-organizează informarea şi consultarea populaţiei în modalităţile specificate prin actele normative;

-organizarea informărilor periodice a factorilor cu responsabilităţi în urbanism la nivelul localităţilor;

-organizează arhivarea eficientă a documentaţiilor de urbanism;

-colaborează cu Inspectoratul de Protecţie a Mediului în probleme legate de protecţia mediului;

-colaborează cu organismele judeţene interesate în activitatea de urbanism;

-întocmeşte rapoarte de activitate (lunare, trimestriale, semestriale şi anule);

-colaborează cu compartimentul juridic în vederea asigurării legalităţii;

-organizează lucrările de analiză şi avizare ale Comisiei Tehnice de Arhitectură, Urbanism şi Amenajarea Teritoriului;

-întocmeşte referate pentru lucrările de urbanism prezentate în Comisia Tehnică de Arhitectură, Urbanism şi Amenajarea Teritoriului.

 

Art.26.Compartimentul amenajarea teritoriului are ca atribuţii principale:         

-întocmeşte certificatele de urbanism şi lista cu acestea în vederea aprobării şi emiterii lor;

-elaborează teme-program pentru documentaţiile de amenajarea teritoriului (plan de amenajare a teritoriului zonal, plan de amenajare a teritoriului judeţean,

-colaborează cu elaboratorii planului de amenajare a teritoriului naţional prin furnizarea datelor necesare întocmirii documentaţiilor cu caracter de sinteză în condiţiile în care activitatea de elaborare a planului are un caracter continuu;

-completează baza de date a amenajării teritoriului judeţului;

-asigură colaborarea cu Inspectoratul de Protecţie a Mediului în probleme legate de protecţia mediului şi organizează acţiuni comune cu acesta;

-semnalează cazurile de contravenţii sau infracţiuni Compartimentului de disciplină în construcţii în vederea intervenţiei.

 

Art.27.Compartimentul arhitectură, autorizarea construcţiilor, acord unic  îndeplineşte următoarele atribuţii:

-asigură şi verifică respectarea cerinţelor formulate în certificatul de urbanism privind: avize, acorduri, studii solicitate, introducerea în proiectul de autorizare (P.A.C.)-extras din proiectul tehinc de execuţie a condiţiilor formulate de emitenţii de avize si acorduri;

-asigură şi verifică respectarea prevederilor din normele tehnice de proiectare şi execuţia construcţiilor şi instalaţiei cu caracter general;

- întocmeşte referate pentru obiectivele de construcţii ce urmează a se realiza în localităţile  judeţului pentru care, potrivit legii, este necesar avizul Consiliului Judeţean Teleorman ca organism teritorial interesat;

-organizează şi asigură întocmirea listei cu autorizaţiile de construire/desfiinţare în vederea aprobării şi emiterii lor;

-asigură prelungirea autorizaţiilor, în condiţiile legii;

-asigură activităţile aferente regularizării taxelor de autorizare în colaborare, inclusiv trimiterea înştiinţărilor titularilor de autorizaţii,după caz,cu organele financiare;

-asigură evidenţa acordurilor unice emise de Comisia de Acorduri Unice, în baza cărora se pot emite autorizaţiile de construire/desfinţare;

-asigură secretariatul Comisiei de Acorduri Unice (C.A.U.), propune listele cu documentaţiile supuse avizării;

-colaborează cu compartimentul juridic în vederea asigurării legalităţii.

 

Art.28.Compartimentul disciplină în construcţii are următoarele atribuţii:

-urmăreşte respectarea disciplinei în domeniul autorizării executării lucrărilor de construcţii, în urbanism şi amenajarea teritoriului pe întreg teritoriul administrativ al judeţului, în municipii, oraşe şi comune, în condiţiile stabilite prin Legea nr. 50/1991, republicată;

-are competenţe în încheierea proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor; procesele-verbale se înaintează pe bază de referat semnat de arhitectul-şef, administatorului public al judeţului sau unuia dintre vicepreşedinţii Consiliului Judeţean în vederea aplicării sancţiunilor şi dispunerea măsurilor legale în termen;

-întocmeşte rapoarte lunare cu situaţia proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor evidenţiate într-un registru special,asigurând expedierea rapoartelor la Directia Finanţelor Publice în vederea încasării; 

-asigură evidenţa tuturor actelor ce fac obiectul activităţilor specifice, în ordine cronologică, în registre specializate;

-efectuează controale în intravilanul şi extravilanul localităţilor de câte ori este necesar şi întocmeşte REFERATE,ca urmare a scrisorilor, sesizărilor şi reclamaţiilor primite la Consiliul Judeţean Teleorman de la persoane fizice/juridice (inclusiv primarii);

-efectuează controale în intravilan şi extravilan la lucrările autorizate de Preşedintele Consiliului Judeţean Teleorman şi dispune măsuri;

-urmăreşte îndeplinirea realizării tuturor măsurilor stabilite în termen; în caz de neexecutare a acestora, se vor sesiza instanţele de judecată sau organele de urmărire penală, după caz;

-colaborează cu organele de poliţie în condiţiile stabilite prin lege;

-colaborează cu Compartimentul juridic în vederea stabilirii legalităţii actelor de orice natură.

 

 

Secţiunea  a 6-a

 

DIRECŢIA PENTRU EDUCAŢIE, SĂNĂTATE,CULTURĂ,

SPORT,ONG-uri,COMUNICARE ŞI RELAŢII PUBLICE

 

Art.29. Compartimentul  educaţie şi sănătate, ONG uri are ca atribuţii următoarele:

-elaborează  programul anual al acţiunilor şi evenimentelor educative organizate sau la care este partener  Consiliul Judeţean Teleorman ;

-coordonează împreună cu Inspectoratul Şcolar Judeţean elaborarea programelor şi proiectelor din învăţământ;

-întocmeşte lista de proiecte privind domeniul educaţie;

-elaborează şi propune măsuri corespunzătoare pentru îmbunătăţirea activităţii   în  învăţământ prin elaborarea de planuri de acţiune şi strategii de  modernizare în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean ;

-acordă asistenţă de specialitate în învăţământ la solicitările autorităţilor administraţiei publice locale;

-se informează în permanenţă de modificările survenite în legislaţie privind învăţământul;

-analizează şi soluţionează  diferite cereri , scrisori şi reclamaţii în domeniul coordonat;

-colaborează cu Inspectoratul Şcolar Judeţean , Direcţia Taberelor Şcolare , în rezolvarea problematicii specifice  fiecăreia dintre acestea;

-colaborează cu Inspectoratul Şcolar Judeţean în vederea creării mediului specific necesar desfăşurării procesului de învăţământ din judeţul Teleorman;

-acordă asistenţă de specialitate în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean, şcolilor şi liceelor care doresc să elaboreze proiecte;

-propune Consiliului Judeţean Teleorman, proiecte de hotărâri în conformitate cu legislaţia în vigoare, privind finanţarea şi organizarea unor evenimente educative,  de interes local , naţional şi internaţional;

-deleagă reprezentanţi în comisiile de specialitate – comisii formate din reprezentanţi ai Consiliului Judeţean, ai Inspectoratului Şcolar Judeţean şi ai unităţilor de învăţământ ,constituite conform legii, în vederea aprobării proiectelor depuse de unităţile de învăţământ;

-asigură condiţiile necesare pentru finanţarea de  acţiuni şi activităţi educative şi stiinţifice, conform legii;

-colaborează cu Direcţia de Sănătate Publică în vederea ridicării nivelului de asistenţă medicală prin îmbunătăţirea mijloacelor specifice de îmbunătăţire a sistemului medico – sanitar;

-se informează în permanenţă de modificările survenite în legislaţia privind sistemul de sănătate;

-asigură condiţiile necesare pentru finanţarea de acţiuni ce au ca scop promovarea sănătăţii;

-colaborarează cu Direcţia de Sănătate Publică în vederea elaborării unor programe ce au ca scop îmbunătăţirea serviciilor medicale oferite populaţiei;

-asigură colaborarea între Consiliul Judeţean Teleorman şi organizaţiile nonguvernamentale care desfăşoară activităţi de interes pentru autorităţile administraţiei publice locale şi judeţene :

-întocmeşte baza de date în vederea elaborării documentaţiilor unor proiecte care  se realizează de către Consiliul Judeţean Teleorman în colaborare cu ONG – uri şi parteneri din străinătate;

-la solicitarea ONG–urilor din judeţul Teleorman, acordă asistenţă şi elaborează documentaţii în vederea asocierii acestora cu partenerii din străinătate pentru realizarea unor lucrări sau servicii de interes public ;

-la solicitarea ONG–urilor,acordă sprijin pentru întocmirea de proiecte şi programe de dezvoltare de interes public, care se realizează în cooperare cu parteneri străini;

-organizează periodic forumuri ale ONG–urilor din judeţ în scopul identificării activităţilor pe care le desfăşoară acestea şi care prezintă interes de colaborare pentru Consiliul Judeţean Teleorman.

 

Art.30.Serviciul comunicare,relaţii publice,cultură, sport are următoarele atribuţii :

-realizarea de  materiale multimedia pe care le transmite şi prezintă Consiliului Judeţean Teleorman cu diverse ocazii (şedinţe, instruiri, întâlniri de lucru, schimburi de experienţă etc.);

-realizează şi actualizează permanent pagina de web şi alte materiale de prezentare informatizată a administraţiei publice judeţene;

-asigură realizarea şi îmbunătăţirea imaginii publice a Consiliului Judeţean Teleorman, a conducerii acestuia şi a aparatului său propriu , prin acţiuni specifice şi prin colaborare cu mass–media,sistematizând informaţiile şi semnalările preluate din presa scrisă şi audio-vizual referitoare la Consiliul Judeţean Teleorman;  

 -elaborează, redactează şi transmite toate informaţiile referitoare la activitatea Consiliului Judeţean Teleorman, către mass–media, îndeplinind atribuţiunile „Biroului de presă”;

-organizează periodic conferinţe de presă ale conducerii Consiliului Judeţean;

-asigură  publicarea în presă sau prin intermediul audio–vizualului a răspunsurilor, interviurilor şi concluziilor;

-informează, la cerere, consilierii judeţeni cu privire la difuzarea prin mass –media a unor aspecte care vizează activitatea Consiliului Judeţean Teleorman sau a conducerii acestuia;

-coordonează compartimentele de resort pentru realizarea de conferinţe, mese rotunde, simpozioane, interviuri ale preşedintelui  cu tematica din domeniile de activitate ale Consiliului Judeţean Teleorman;

-asigură întocmirea şi ţinerea la zi a unei bănci de date referitoarea la mediatizarea Consiliului Judeţean Teleorman prin presa scrisă şi audio–vizual;

-organizează manifestări culturale de interes local, naţional şi internaţional;

-elaborează  programul anual al acţiunilor şi evenimentelor culturale organizate de Consiliul Judeţean Teleorman;

-sintetizează programele culturale ale unităţilor administrativ-teritoriale şi a altor instituţii de profil în vederea întocmirii programelor şi calendarelor culturale ale judeţului;

-urmăreşte realizarea calendarului cultural al judeţului şi prezintă informări periodice cu privire la realizarea lui ;

-urmăreşte realizarea programelor de activitate ale instituţiilor de cultură aflate în subordinea Consiliului Judeţean Teleorman sub aspect cultural şi financiar;

-coordonează instituţiile de cultură în elaborarea programelor şi proiectelor;

-elaborează şi propune măsuri corespunzătoare pentru îmbunătăţirea activităţii prin elaborarea de planuri de acţiune şi strategii de  modernizare în domeniul cultural;

-urmăreşte întocmirea contractelor de management şi realizarea clauzelor prevăzute în contractele încheiate de Consiliului Judeţean Teleorman cu instituţiile de cultură;

-întocmeşte baza de date despre instituţiile de cultură  care poate fi folosită de celelalte direcţii ale instituţiei noastre;

-acordă asistenţă de specialitate în domeniul cultural la solicitările autorităţilor administraţiei publice locale;

-participă la proiectele şi manifestările culturale din judeţ şi din ţară, iniţiate  de Consiliul Judeţean Teleorman şi instituţiile sale de cultură, implicându – se în realizarea lor, precum şi la manifestările culturale organizate de unităţile administrativ – teritoriale  şi alte instituţii de pe raza judeţului;

-pregăteşte  proiecte de hotărâri pentru dezbatere, în conformitate cu legislaţia în vigoare, privind activitatea, modul de organizare, reorganizare, finanţare a instituţiilor de cultură  aflate sub autoritatea Consiliului Judeţean;

-pregăteşte  proiecte de hotărâri pentru dezbatere,  în conformitate cu legislaţia în vigoare, privind finanţarea şi organizarea unor evenimente culturale de interes local,  naţional şi internaţional;

-colaborează cu Direcţia Judeţeană  pentru  Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Judeţean Teleorman pentru rezolvarea problematicii specifice  acesteia;

-elaborează programul anual al acţiunilor şi evenimentelor sportive organizate de Consiliul Judeţean Teleorman;

-organizează manifestări sportive şi de tineret de interes local,naţional şi internaţional;

-urmăreşte realizarea calendarului evenimentelor sportive  ale judeţului şi prezintă informări periodice cu privire la realizarea lui;

-acordă asistenţă de specialitate în domeniul  sportului şi pentru tineret, la solicitările autorităţilor administraţiei publice locale;

-participă la proiectele şi manifestările sportive şi de tineret din judeţ şi din ţară, precum şi la manifestările sportive şi de tineret organizate de unităţile administrativ–teritoriale şi de alte instituţii de pe raza judeţului;

-pregăteşte  proiecte de hotărâri pentru dezbatere,  în conformitate cu legislaţia în vigoare, privind finanţarea şi organizarea unor evenimente sportive de interes local, naţional şi internaţional ;

-monitorizează activităţile organizate de structurile sportive din judeţ;

-sprijină activitatea sportivă de performanţă şi susţine activităţile din cadrul programelor sportive iniţiate de Guvern;

-elaborează programe de dezvoltare şi modernizare a bazelor sportive în vederea dezvoltării activităţii sportive şi sportului de performanţă în teritoriu;

-pregăteşte  proiecte de hotărâri pentru dezbatere,  în conformitate cu legislaţia în vigoare, cu  privire la acordarea sprijinului financiar pentru organizarea şi desfăşurarea acţiunilor  sportive;

-colaborează cu Inspectoratul Şcolar  Judeţean,cu Asociaţiile Judeţene pe ramuri sportive,Direcţia pentru Sport a judeţului Teleorman pentru organizarea de competiţii  sportive.

 

 

Secţiunea  a  7 -a

 

DIRECŢIA INTEGRARE EUROPEANĂ

ŞI DEZVOLTARE REGIONALĂ

 

Art.31.Compartimentul unităţi implementare proiecte are următoarele atribuţii :

-supraveghează, evaluează şi monitorizează programul de investiţii;

-pregăteşte şi înaintează direcţiei de specialitate bugetele trimestriale şi anuale şi documentaţii pentru cheltuielile de investiţii prognozate;

-participă la previzionarea fluxului de numerar al programului de investiţii (şi al contractelor), în funcţie de planurile de procurare a bunurilor materiale necesare şi de evaluarea graficelor de plată pentru contractele specifice privitoare la lucrări, bunuri şi/sau servicii;

-asigură securitatea datelor si păstrează secretul de serviciu  faţă de persoanele străine, conform procedurilor stabilite pentru fiecare investiţie ;

-participă la analizele decadale, lunare, trimestriale şi anuale, în legătură cu stadiul realizării Măsurii finanţate prin programele accesate;

-oferă sprijin Inginerului şi indirect Contractorilor pe toată perioada de implementare ;

-asigură transparenţa în privinţa utilizării fondurilor şi o politică de informare deschisă pentru toate părţile interesate ;

-acţionează ca mediator între Consiliul Judeţean si Inginer, Consiliul Judeţean şi OPCP sau alte instituţii, relevante pentru Măsură, pe durata implementării contractului ;

-creează si operează un sistem eficient de verificare a certificatelor de plată primite de la Inginer pentru avizarea plăţilor şi transmiterea certificatelor la OPCP ;

-ţine evidenţa  tuturor documentelor şi comunicărilor ;

-asigură asistenţa necesară Inginerului în familiarizarea cu conţinutul, datele şi contextul proiectului, în relaţia cu instituţiile relevante şi administraţia publică ;

-coordonează activităţile prin care se realizează implementarea din punct de vedere tehnic a programelor conform acordurilor de finanţare;                .

-îndeplineşte sarcinile care decurg din organizarea licitaţiilor, urmărirea respectării obligaţiilor contractorului desemnat, în conformitate cu termenii de referinţă stabiliţi .                 

 

Art.32.Serviciul integrare europeană şi dezvoltare regională are următoarele atribuţii:

-asigură legătura permanentă cu serviciile specializate  din Ministerul   Integrării  Europene şi Ministerul Administraţiei şi Internelor, dar şi cu alte instituţii cu atribuţii în domeniul integrării europene din ţară si străinătate în ceea ce priveşte problematica integrării României în Uniunea Europeană;

-cooperează cu instituţii si autorităţi ale administraţiei publice locale din judeţ, dar şi din alte judeţe cu atribuţii în domeniul integrării europene;

-reprezintă interesele judeţului Teleorman în relaţia cu Agenţia pentru Dezvoltare Regională "SUD-MUNTENIA",precum şi în relaţia cu alţi potenţiali parteneri interesaţi de implementarea de programe şi proiecte de dezvoltare;

-asigură relaţia Consiliului judeţean cu Agenţia de Dezvoltare Regională în vederea participării la acţiuni comune şi transmite acesteia propuneri pentru elaborarea strategiilor de dezvoltare regională, urmărind aplicarea acestora în judeţ ; 

-organizează în funcţie de necesităţi structuri de lucru, de consultare sau administrare pentru programele de dezvoltare care vizează administraţia publică judeţeană şi locală;

-identifică oportunităţile de accesare a programelor finanţate de Uniunea Europeană, pentru care Consiliul judeţean/consiliile locale sunt eligibile şi formulează propuneri;

-realizează baza de date privind proiectele propuse spre finanţare la nivel judeţean;

-propune elaborarea de studii, proiecte pentru realizarea programelor şi prognozelor de dezvoltare economico-socială a judeţului si unităţilor administrativ-teritoriale ale judeţului;

-accesează  programe de finanţare naţionale şi internaţionale pentru realizarea unor proiecte de dezvoltare economico–socială ale judeţului.

-întocmeşte cereri de finanţare şi acordă asistenţă tehnică de specialitate în vederea accesării programelor de finanţare la solicitarea autorităţilor publice;

-monitorizează informaţiile privind structura organizaţională,cadrul legislativ, programele şi acţiunile Uniunii Europene şi formulează propuneri pentru participarea Consiliului judeţean la aceste acţiuni;        .                 

-fundamentează  strategia şi programele de dezvoltare economico-socială a judeţului, în raport de strategia şi programele locale,regionale şi naţionale, asigurând coordonarea aplicării acestora;            .

-monitorizează aplicarea strategiilor, programelor şi proiectelor de dezvoltare economico-socială a judeţului.

              .

Art.33.Biroul pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice îndeplineşte următoarele atribuţii:

-elaborează strategia judeţeană privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice şi  planul de implementare aferent acesteia ;

-asigură coordonarea elaborării strategiilor locale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice pentru comunele şi oraşele judeţului Teleorman şi a planurilor de implementare aferente acestora în cooperare cu administraţiei publice locale comunale şi orăşeneşti implicate;

-cooperează cu autorităţile administraţiei publice locale comunale şi orăşeneşti din judeţ, astfel încât  să se elaboreze strategiile de accelerare a dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice şi planurile de implementare aferente, asigurând totodată centralizarea şi implementarea lor;

-pregăteşte, în colaborare cu operatorii serviciilor comunitare de utilităţi publice, planurile de implementare a strategiilor locale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice şi le prezintă Consiliului Judeţean, spre aprobare;

-actualizează, anual, strategia judeţeană privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice;

-asistă operatorii şi autorităţile administraţiei publice comunale şi orăşeneşti în procesul de accesare şi atragere a fondurilor pentru investiţii;

-pregăteşte şi transmite rapoarte de activitate către Instituţia Prefectului, Unitatea       Centrală de Monitorizare, precum şi autorităţilor de management care gestionează instrumentele structurale şi programele operaţionale cu impact în domeniul serviciilor comunitare de utilităţi publice.

 

COMPARTIMENTUL AUDIT PUBLIC INTERN

 

          Art.34.Compartimentul de audit public intern exercită,în condiţiile  legii,      următoarele   atribuţii:                       

-elaborează norme   metodologice specifice entitătii publice în care îşi desfăşoară     activitatea,cu avizul UCAAPI,,iar în cazul   entităţilor publice subordonate,respectiv aflate în coordonarea sau sub autoritatea altei entităţi publice,cu avizul acesteia; 

-elaborează proiectul planului anual de audit public intern;

  -efectuează activităţi de audit public  intern pentru a evalua dacă sistemele de    management financiar şi control ale entităţii publice sunt transparente şi sunt conforme cu  normele de legalitate, regularitate,economicitate,eficienţă şi eficacitate;

 -informează UCAAPI despre  recomandările neînsuşite  de către conducătorul entităţii publice auditate,precum şi despre consecinţele acestora;  

 -raportează periodic asupra constatărilor,concluziilor şi recomandărilor rezultate din activităţile sale de audit;  

 -elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern;

 -verifică respectarea normelor,instrucţiunilor,precum şi a Codului privind conduita etică în cadrul compartimentelor de audit intern din entităţile publice subordonate,aflate în coordonare sau sub autoritate, şi poate iniţia măsurile corective necesare, în cooperare cu conducătorul entităţii publice în cauză.

     

Secţiunea a 9-a

 

CABINET PREŞEDINTE

 

Art.35.Cabinetul preşedintelui realizează următoarele atribuţii:

-urmăreşte punerea în aplicare a prevederilor hotărârilor consiliului judeţean şi    dispoziţiilor preşedintelui acestuia;

-ţine evidenţa actelor normative ce privesc activitatea administraţiei publice judeţene;

-verifică din punct de vedere juridic documentele care intră pentru semnat la preşedintele consiliului judeţean;

-formulează răspunsuri pentru corespondenţa repartizată de preşedintele consiliului judeţean;

- asigură primirea la cabinetul preşedintelui, potrivit normelor şi regulilor de protocol a persoanelor oficiale (demnitari, cetăţeni români, precum şi delegaţii străine);

-acordă asistenţă în domenii specifice, în condiţiile legii, autorităţilor administrativ-teritoriale din judeţ, la cererea acestora;

-urmăreşte modul de aplicare şi respectare a contractelor manageriale şi a normelor de structură ale instituţiilor de sub autoritatea consiliului judeţean;

-oferă consiliere în materia aplicării politicilor şi strategiilor guvernamentale de integrare europeană, promovarea imaginii judeţului în ţară şi străinătate, realizarea de asocieri şi colaborări cu autorităţi similare interne şi internaţionale;

-întocmeşte anual, împreună cu direcţiile din aparatul de specialitate, raportul preşedintelui cu privire la modul de îndeplinire a atribuţiilor sale şi a hotărârilor consiliului judeţean;

 -analizează şi propune măsuri de realizare şi încasare a veniturilor bugetare, precum şi identificarea de noi surse de venit.

 -asigură desfăşurarea, în condiţii optime, a activităţii curente a preşedintelui Consiliului Judeţean Teleorman în corelare cu opţiunile şi cerinţele acestuia dispuse,în scris sau prin convorbiri telefonice;

 -pregăteşte, elaborează, corelează şi asigură realizarea agendei de lucru săptămânale şi zilnice a preşedintelui consiliului judeţean;

 -asigură derularea activităţilor operative zilnice preşedintelui consiliului judeţean;

 -urmăreşte ţinerea audienţelor pentru cetăţenii care se adresează preşedintelui consiliului judeţean;

 -îndeplineşte alte sarcini încredinţate de preşedintele consiliului judeţean.

 

 

CAPITOLUL  IV

 

Dispoziţii finale

 

Art.36.Direcţiile şi celelalte compartimente din aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Teleorman asigură elaborarea proiectelor de hotărâri ale Consiliului Judeţean,întocmesc rapoartele de specialitate în vederea adoptării proiectelor respective şi îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite de reglementările legale,de Consiliul Judeţean sau de conducerea acestuia.

 

Art.37.Toţi funcţionarii publici şi personalul angajat din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Teleorman sunt obligaţi să cunoască,să respecte şi să aplice prevederile prezentului regulament.

 

Art.38. Şefii compartimentelor de specialitate vor reactualiza fişa  fiecărui post, cu atribuţii şi răspunderi concrete.

 

Art.39.Modificarea şi completarea regulamentului se va face de fiecare dată când din actele normative, apărute după aprobarea acestuia, rezultă atribuţii şi sarcini care nu au fost prevăzute la data întocmirii acestuia.

 

Art.40.Prevederile prezentului regulament se completează cu alte prevederi legale din domeniul administraţiei publice locale.

 

Art.41.Prezentul Regulament de organizare şi funcţionare  a aparatului de specialitate al Consiliului JudeţeanTeleorman intră în vigoare la data aprobării lui prin hotărâre a Consiliului judeţean.

 

 

 

PREŞEDINTE

 

Liviu Nicolae Dragnea